Plaats reactie
1
Een vraag over Virtualbox. Het betreeft een nieuwe Windows 8 computer waarop ik ook nog Windows 7 wil laten draaien. Dit kan natuurlijk via dualboot, maar dan heb je volgens mij 2 licenties nodig t.w. Win 7 en Win 8. Heb ik bij gebruik van Virtualbox ook een licentie voor Windows 7 nodig?
Heeft iemand ervaring met het gebruik van VirtualBox onder Windows 8?
2
Hallo,

Voor zowel een dual-boot installatie met Windows 7 en 8 als een installatie van Windows 7 in Virtualbox heb je een licentie benodigd.
In plaats van Virtualbox gebruik in VM Ware, hiervan is ook een gratis versie beschikbaar VM Ware player en dat werkt eigenlijk hetzelfde als Virtualbox.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
3
Bedankt voor je reactie. Toch nog een aanvullende vraag. Je stelt dat er ook een gratis versie beschikbaar VM Ware player. Dat ook slaat waarschijnlijk op Virtualbox. En als ik het goed begrijp heb ik bij gebruikmaking van VM Ware player ook een licentie nodig? Mag/kan de licentie een update zijn of moet het een opstartversie (nieuw) zijn?
Mvgr,
piet
4
Hoi,

Voor elke software waarmee je virtuele machines kunt aanmaken heb je voor Windows een eigen licentie nodig, met een upgrade licentie is het wel mogelijk om Windows te installeren maar dat moet echter wel met een omweg en dat is natuurlijk niet geheel legaal, want bij een upgrade licentie moet er ook een voorgaande (OEM) licentie van toepassing zijn volgens de regels.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Algemene computervragen en problemen”