Plaats reactie
1
Goedenavond,

Onze computer wat deze week gecrashed en niet meer te repareren en gisteren hebben we de nieuwe computer in gebruik genomen met Windows 8.
Alles wat op de hardeschijf stond is verloren gegaan en me zijn heel veel mails en foto's kwijtgeraakt.
Sommige foto's hadden wij wel al op een cd-rom gebrand maar niet alles en daarom hebben we nu een externe hardeschijf erbij gekocht om het daarop op te slaan omdat anders de computer te snel vol raakt.

Met de nieuwe computer willen niet meer voor deze onaangename verassingen komen te staan en moet alles op de externe hardeschijf komen te staan zodat als de computer kapot gaat we alles nog hebben.
Nu weet ik niet wat we nu allemaal moeten doen om de bestanden veilig te krijgen en wat ik daar voor software voor nodig moet hebben.

In afwachting van jullie antwoorden alvast erg bedankt.
2
@ Janneke en Rob,

:welkom:
Janneke en Rob schreef: Onze computer wat deze week gecrashed en niet meer te repareren en gisteren hebben we de nieuwe computer in gebruik genomen met Windows 8.
Alles wat op de hardeschijf stond is verloren gegaan en me zijn heel veel mails en foto's kwijtgeraakt.
Wellicht zijn de gegevens nog te redden met Ubuntu Linux (live-CD) gebruiken bij problemen.
Scroll naar Bestandsherstel.
Janneke en Rob schreef:Nu weet ik niet wat we nu allemaal moeten doen om de bestanden veilig te krijgen en wat ik daar voor software voor nodig moet hebben.
Neem eens deze artikelen Back-up [Achtergrondinformatie] en Overzicht gratis back-up software door.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
3
Je verloren bestanden zijn wellicht te herstellen met Recuva : http://www.piriform.com/recuva" onclick="window.open(this.href);return false;

Hang je oude schijf erbij in je computer en maak een map aan op je externe schijf.
Zorg dat je evt. herstelde bestanden daar naar toe geschreven worden en wellicht komt het alsnog goed.
Het programma is zonder licentie vrij te gebruiken.

Betreffende een backup gebruik ik Acronis thrue image, een makkelijk te gebruiken programma qua instellen etc.
Weliswaar moet je een licentie kopen. Ong. € 40,- maar dan heb je ook wat.
http://www.acronis.nl/homecomputing/pro ... 3godbzYAXQ" onclick="window.open(this.href);return false;
4
> Met de nieuwe computer willen niet meer voor deze onaangename verassingen komen te staan en moet alles op de externe hardeschijf komen te staan zodat als de computer kapot gaat we alles nog hebben.
Nu weet ik niet wat we nu allemaal moeten doen om de bestanden veilig te krijgen en wat ik daar voor software voor nodig moet hebben.<

creeer geen schijnveiligheid (zoals ik nogal eens zie): de externe schijf is constant aangesloten op de pc en hetzelfde stopcontact. de stroompiek die je pc doet crashen doet hetzelfde met die externe schijf!
een backup is pas een backup als ie niet in dezelfde ruimte bewaard wordt als het origineel.
schijfruimte hebben alle nieuwe pc's in overvloed, dus je kan rustig op je ingebouwde hd werken.
alles wat je opslaat, en waarvan je een backup wilt hebben, kan je simpel door kopieren en plakken op een extern medium zetten. voordeel: je hebt geen extra software (waarvan je ook maar moet afwachten of die op een nieuwer systeem werkt...?!?) nodig om met de backup elders meteen verder te werken.
en het veiligst is: twee backups. en daar kan je tegenwoordig ook prima in de cloud voor terecht.
5
als je een hdisk hebt van maxtor seagate .
dan kan je het gratis progg maxblast downloaden .
en zo een backup maken van je hdisk .
of gewoon acronis kopen .
snel en in het nederlands .
er kan niet genoeg op gewezenworden .
maak elke week een backup
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Algemene computervragen en problemen”