Plaats reactie
1
Mijn printer drukt niet meer in kleur af hoewel alles volgens HP Print and Scan Docter in orde is. Ik probeer HP Support te bereiken maar elke link levert de volgende foutcode op:

502 Bad Gateway nginx/1.10.3

Wat gaat hier fout?

Inmiddels doet zich ook het volgende probleem voor: de printer print moeiteloos alle rapporten die HP Smart produceert, hij print ook testpagina's, maar de opdracht om bijvoorbeeld een mailtje te printen plaats hij niet in de wachtrij. De draadloze verbinding is oke. Wat kan hiervan de oorzaak zijn?
2
waarom concludeer je dat de draadloze verbinding oké is? 'bad gateway ' spreekt dat tegen....
zet printer eens terug naar fabrieksinstellingen, en regel  'm opnieuw in voor draadloze verbinding.
haal op je pc eerst de printer weg uit het printeroverzicht. herstart je pc via start/ afsluitmenu / opnieuw opstarten, en volg dan de procedure 'printer toevoegen' in het printeroverzicht.
3
waarom concludeer je dat de draadloze verbinding oké is? 'bad gateway ' spreekt dat tegen....
Nee, deze specifieke melding spreekt dat niet tegen, want die melding krijgt hij als hij HP Support probeert te bereiken staat er. En een printer draait net als een draadloos netwerk thuis geen nginx.

Dat bewijst echter niet dat de draadloze verbinding met de printer goed is (of niet).
Het kan verstandig zijn de printer eens opnieuw te starten. Zet hem helemaal uit, wacht even 10 seconden en zet hem dan weer aan. Dan zou hij ook weer opnieuw verbinding moeten maken met het draadloze netwerk.
Kijk dan welk ip adres de printer heeft en probeer dat ip adres vanaf je pc te pingen. Als je de printer bijv. 192.168.1.10 heeft, open dan op je pc een command prompt (liefst als administrator) en geef het volgende commando:
ping 192.168.1.10
en druk op enter. Dan zou er 4x iets moeten komen als:
reply from 192.168.1.10 en dan nog wat info er achter wat niet zo belangrijk is.

De tip van falstring kun je overigens altijd uit proberen.

Als je geen andere apparatuur draadloos hebt werken, kan het ook wel eens helpen de modem/router uit de stroom te halen, even wachten en daarna deze weer in te steken zodat die ook nieuw herstart is.
Greetings, Black Tiger.
4
Het pingen heeft het door jou omschreven resultaat opgeleverd. De verbinding lijkt dus in orde. Het probleem blijft dat een gegeven printopdracht niet in de wachtrij belandt.
Inmiddels heb ik ook de print opnieuw geïnstalleerd: geen resultaat. 
HP Smart gebruikt en die deelt mee nadat ik een printopdracht heb gegeven: In de printer is een onverwacht configuratieprobleem opgetreden 0x80004005. HP Support verwijst dan naar onderstaand filmpje.
Dat is voor mij niet te doen: heeft iemand een uitgeschreven instructielijst voor mij?
Laatst gewijzigd door PeterJ op 23 okt 2018 18:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: link als youtube film geplaatst
5
Hallo dames en heren, het probleem is opgelost door de PC Hulplijn. Er werkte een toegangspoort niet goed waardoor printer en laptop geen connectie maakten. Ze hebben een nieuwe poort geïnstalleerd en daarmee het probleem opgelost.
6
Oke, bleef dus ergens in de poort hangen, terwijl er wel een ping reply kwam. Dat is wel interessant om te weten voor evt. toekomstige probleemgevallen.
Fijn te horen dat het weer werkt en bedankt voor de terugkoppeling! :good:
Greetings, Black Tiger.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Algemene computervragen en problemen”