Computer Forum voor al uw vragen en problemen.

Register een gratis account om van alle functies op het forum gebruik te kunnen maken.

Problemen met uw computer, of heeft u advies nodig? PC Web Plus helpt u graag verder.

Welkom op PC Web Plus, op dit computerforum kunt u terecht voor gratis hulp bij computerproblemen en allerhande vragen over software, hardware en computerbeveiliging.

Als gast kunt u alleen het forum bekijken en meelezen met de verschillende discussies. U kunt echter geen reacties of commentaar geven op bestaande discussies, of nieuwe onderwerpen op het forum starten met uw vraag of probleem.

Klik op de onderstaande link om geheel gratis een gebruikersaccount op ons forum te registreren. Vanaf dat moment kunt u deelnemen aan de diverse discussies op het forum.

Klik hier om een gratis account te registreren! - of lees onze Welkomstgids door voor meer informatie over het gebruik van het forum.

Black Tiger
Netwerk Support
Netwerk Support
Onderwerp Auteur
Kennisniveau: (3) Expert
AV: Emsisoft Antimalware
AM: Malware Bytes
FW: Windows Firewall

Muziekspeler met streams op site

do 11 mei, 2017 23:24:18

Ik weet niet zeker of ie bij Internetbrowser of multimedia of iets anders hoort, dus zet hem maar hier. A.u.b. verplaatsen als hij niet goed staat. ;)

Ik had op m'n site een popup met muziekspeler.
Dan kun je klikken op "internet radio", vervolgens ging een apart klein schermpje open met 3 keuzes.
Dit is een voorbeeld in een groot scherm.
Hiermee kon je dus kiezen uit een aantal radiostations die ik zelf kon in geven middels een html bestand.
Dat werkt nog steeds maar sinds kort alleen nog maar in Internet Explorer.

Dat html bestand bevatte code van Microsoft Mediaspeler. Ik kan hem wel posten, je kunt ook de source van dat html bestand bekijken misschien, maar dat is weinig zinvol lijkt me.

Chrome en Firefox gebruiken namelijk geen Microsoft media player plugin meer, laten dat niet meer toe. Ik dacht eerst nog een VLC plugin te hebben voor Firefox maar kan hem niet meer vinden, althans niet een die de radio laat spelen.

Nu zou dat wat ik wil ook een flash of html5 moeten kunnen.
Heb wel eens voorzichtig gekeken naar html5 code en dat lijkt me het mooist, maar dan kan ik maar 1 station ingeven en de bedoeling is nu eenmaal dat men middels een pulldown (of zo) kan kiezen.

Is er hier iemand wat meer thuis in html5 die me een stukje code kan bezorgen waarmee bovenstaand weer mogelijk is?
Greetings, Black Tiger.

Afbeelding