Plaats reactie
1
Ik heb een groot probleem na het schoonmaken van mijn computer want die start niet meer op.

Ik heb alleen alles stofvrij gemaakt en even los gehad om goed schoon te kunnen maken.
Nu kreeg ik dus eerst een normale piep maar geen beeld scherm blijft het oranje lampje geven.
Ik heb toen alles weer uit elkaar gehaald en opnieuw aangesloten en nu krijg ik een hele lange harde piep.

Niet goed dus maar wat ik ook doe ik krijg geen beeld meer.

Ik hoop niet dar er nu iets kapot is want heb geen geld voor een nieuwe computer en heb nu alleen met laptop nog. :(
2
Haal de stekker even uit het stopcontact en druk meerdere keren op de startknop om je hardware volledig stroomloos te maken.
Neem voor de zekerheid een metalen en geaard voorwerp vast om je zelf te ontladen.

Haal het geheugen eens terug uit de pc en steek het nadien weer eens terug, als je meerdere latjes hebt gebruik dan voor te proberen er eens één.
Als het niets oplost wissel je de latjes onderling.
Groetjes Dasle
3
Alle geheugenbankjes eruit gehad en stuk voor stuk opnieuw geplaatst en de lange harde piep is nu opgelost maar nog geen beeld.
Als ik de computer opstart hoor ik dus de normale piep, HD lampje gaat even knipperen en blijft branden het oranje lampje op het beeldscherm wordt niet geel maar blijft oranje.
4
Als je HD led blijft branden is dit een teken dat hier iets niet goed gaat.
Haal alle HDD's en optische drives een los en kijk of je dan wel beeld krijgt.
----- Certa stant omnia lege ----
--------I'm not a Geek------
5
Alles los gehaald en krijg ik dan beeld als ik alles weer aansluit is het weer hetzelfde verhaal.
Normale piep HD lampje gaat even knipperen en blijft branden het oranje lampje op het beeldscherm wordt niet geel maar blijft oranje.

Denken jullie dat de HD defect is?
6
Met deze tool kan je vanaf een opstartcd de harde schijf testen.
Je dient wel een andere werkende pc/laptop ter beschikking te hebben.

Download Seatools for DOS ISO image op een andere pc.

Brand de ISO als image op een lege cd.
Stel in je BIOS je cd/dvd-rom in als first boot device en leg de cd in je drive.
Start nu je pc/laptop op vanaf deze cd.

Als de tool is opgestart accepteer je de gebruikersovereenkomst en zie je een venster waarin je jou HD kunt selecteren.

Klik in de linker bovenhoek op Basic tests en in het keuze menu kies je voor Long test.

Wat geeft dit als resultaat?

Een handleiding voor het gebruik van Seatool for DOS vind je hier.
The Good, The Bad and The Ugly : Linux, Windows and DOS
7
@kweezie wabbit
Als ik de HD aansluit kon ik ook niet van de Seatools schijf opstarten en kreeg ik ook 1 piep en bleef het beeldschermlampje op oranje staan zonder beeld.

Ik heb vanmiddag de HD helemaal uit de computer gehaald en aangesloten bij een vriend en daar kan hij wel uitgelezen worden.
Gelijk alle belangrijke dingen naar een usb-schijf verplaatst en de HD laten controleren en dat was blijkbaar wel allemaal goed.
CrystalDiskInfo info gaf ook in het blauw GOOD aan.

Wat wel vreemd was is dat als de HD in de computer van mijn vriend was aangesloten ook zijn HD led blijft branden en als de schijf weer los was dat deze weer knipperde?
Zou dit toch een teken zijn dat de schijf aan het overlijden is. ;(
8
Sluit de schijf nog eens aan bij je vriend en doe dan het volgende.

Dubbelklik op "deze computer" klik met de rechtermuisknop op jouw "harde schijf" en kies de optie "eigenschappen".
Klik op het tabblad "extra" en klik op "nu controleren".
Zorg dat beide vakjes zijn aangevinkt.
Klik nu op "starten"
Windows zal nu de "schijfcontrole" gaan uitvoeren en indien mogelijk fouten en beschadigde bestanden herstellen.
Onderbreek dit niet!!!
The Good, The Bad and The Ugly : Linux, Windows and DOS
9
Gisterenmiddag de schijf weer aangesloten bij een vriend en laten controleren en die was nu nog bezig ratelde maar door.
Alle belangrijke bestanden had ik er al af gehaald en heb een nieuwe schijf gekocht en Windows opgezet en probleem is opgelost.

Het was toch een overlijdende schijf. :(
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hardware & Randapparatuur”