Plaats reactie
1
Beste,

Een tijd geleden stopte de printer op mijn werk ermee, omdat de onderhoudskit per direct moest evrvangen worden.
Met geen mogelijkheid kreeg ik hem weer aan de praat tot ik vervolgens in het service menu voor technici belandde.
Daar heb ik vervolgens de onderhoudskit gereset en de printer denk dat hij vervangen is.

Heeft iemand hier ervaring mee of dit schadelijk is voor de printer, omdat hij nu weer zijn werkt doet.
De reden waarom ik dat vraag is om een onderhoudskit te laten vervangen is dat de kosten tegen de duizend euro aanlopen.

Hopelijk dat iemand hier advies voor heeft.

Gr. J
2
Hi, Ik ga je 2 antwoorden geven.

1 (officiele antwoord) Ja, je moet de onderhouds kit vervangen. De onderhouds kit bestaat uit :

Long-Life Maintenance Kit Contents - 650-4363-00 or 604K48020
Part Reference Name/Description Quantity
PL2.1.12 Universal Tray Retard Roller Assembly 1
PL4.1.13 Tray 1 (MPT) Retard Roller Assembly 1
PL4.2.1 Registration Roller Assembly 1
PL5.3.20 Tray 1 (MPT) Feed Roller 1
PL7.1.17 Developer Assembly - Y 1
PL7.1.18 Developer Assembly - M 1
PL7.1.19 Developer Assembly - C 1
PL7.1.20 Developer Assembly - K 1

De rollers zorgen voor je papier transport, en deze slijten tijdens gebruik. Als de rollers versleten zijn, zal je papier steeds vaker vastlopen.
De Developers zorgen ervoor dat de toner naar de drums getransporteerd worden en zijn in hoge maten verantwoordelijk voor de afdruk kwaliteit. Daarnaast zitten er in de developers zogenaamde carrier beads, deze zorgen voor een gelijkmatig toner transport. Dit is echter een verbruikartikel en als er te weinig beads in de developers zit, zal de print kwaliteit verslechteren.

2 (onofficieel antwoord) Zolang je geen problemen hebt, zal het nog wel even goed gaan (een 10.000 afdrukken).

Je geeft aan dat het een machine op je werk is, besparen op onderhoud is een verkeerde keuze. Er zijn tussen de 250.000 en 330.000 afdrukken met de machine gemaakt en onderhoud hoort er gewoon bij.

1000 euro lijkt veel, maar een losse developer kost al 190 euro (je hebt er 4 nodig) en dan moet hij nog gemonteerd worden. Met een nieuwe kit kan de printer er wel weer minimaal 250.000 afdrukken tegen.
Honorary member of the Totally Ridiculously Outstanding League

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
3
Bedankt voor je informatie!

Ik snap dat de kosten hoog zijn een kit is op internet al meer dan 700 euro en er is iemand nodig voor de installatie.
De printer heeft momenteel meer dan 400k printjes gemaakt en de nieuwe kit moet tot 600k gaan dus dat is wel goed.

Alleen is er op het moment een nieuwe printer die goedkoper zwartwit print en daarom deze al minder gebruik wordt.
De vraag is dus of wij door moeten gaan met deze duurdere printer in gebruik.

Daarom vroeg ik mij af of iemand ervaring had met het resetten en dat deze hierna nog lange tijd meegaat.
Ik begrijp ook je standpunt wat betreft onderhoud en een printer brengt bepaalde kosten met zich mee.

Gr.
4
Dat hangt volledig af hoeveel jullie in kleur printen, er zit namelijk een leuk truukje in de printer.
Als er in zwart wit wordt afgedrukt doen de developers van de kleuren helemaal niet mee. De developer van de zwarte toner is iets robuster uitgevoerd en zal dus ook langer mee gaan. (de levensduur van de developers word bepaald door het aantal omwentelingen van de aandrijving)

Als je een schatting geeft van het printvolume per maand op beide machines, kan ik wel voor je uitrekenen of het rendabel is om nog te investeren in een onderhouds kit.
Als het echt om een incidentele kleuren print gaat, geef ik het onofficiele advies om de machine op te printen en bij problemen te vervangen voor een goedkope kleuren printer. Houd er wel rekening mee, dat als een developer echt kapot gaat, de printer zo goed als total loss is. (de carrier beads zijn kleine metalen balletjes en als die uit de developer lekken gaan je belt en transfer rollers er ook aan.

Dit geeft mij trouwens wel een leuk idee, om een artikel te schrijven over printers en hoe ze werken ;)
Honorary member of the Totally Ridiculously Outstanding League

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
5
Ik heb juist wel het gevoel dat kleureninkt wordt gebruikt bij elke zwart wit print, gezien het verbruik van deze kleuren toners.
Het kan ook zijn dat ik dit bij het foute eind heb maar anders snap ik bijna niet dat de kleuren toners opgaan.

Wij printen in denk wel 90% van de gevallen zwartwit prints.
Zelf heb ik uitgerekend dat een zwartwit print met de xerox ongeveer 2 cent per print kost.

Met de kyocera 4020dn kost dit in het servicecontract 1 cent per print.
Door alleen inkt te kopen via 123inkt kan dit naar iets meer dan een kwart cent worden teruggebracht (maar dan geen service).

De kleurenprinter maakt het wel mogelijk om handtekening in het blauw toe te voegen.
De exacte cijfers van wat er maandelijks wordt geprint weet ik niet.

ongeveer tienduizend zwart wit prints met soms aanvraag voor gebruik kleur voor kleine logo's of woorden en handtekeningen in andere kleur.

Ik weet nu wel dat wij geen grote dingen meer moeten printen op onze xerox als wij het niet totaal loss willen hebben.

Gr.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hardware & Randapparatuur”