Plaats reactie
1
Hallo techneuten,

Een kennis van mij heeft een HP Pavilion dv7 laptop die na het aanzetten een dood scherm heeft,ik schrijf "dood" omdat het scherm precies de zelfde kleur blijft als dat ie uit staat,geen flits of wat dan ook.
Bij het aanzetten hoor je de koelvin eventjes aanslaan en de dvd brander tikken(geen schijf in de laptop)....de lampjes branden wel....
Heb al een extra monitor aangesloten maar die krijgt geen signaal.
Ook heb ik een Hiren'sBootCD geplaatst maar zonder succes.
Wat ik wel even erbij moet vertellen is dat zodra je de adapterkabel eruit trekt de laptop er meteen mee stopt,ik ga ervan uit dat de accu defect is.
Mijn kennis heeft tot voor kort gewoon gebruik kunnen maken van de laptop zolang de stroomvoorziening(adapter)maar ingeplugd was....
Is dit probleem toch een stroomprobleem of wat anders?

Met vriendelijke groet Quikfit.
2
quikfit schreef:Bij het aanzetten hoor je de koelvin eventjes aanslaan en de dvd brander tikken(geen schijf in de laptop)....de lampjes branden wel....
Er zit dus geen HDD meer in de laptop momenteel of bedoel dat de HDD niet tikt?
Als zowel het scherm van de laptop als een extern scherm niet meer werkt krijg ik het idee dat de videokaart op het moederbord stuk is.
----- Certa stant omnia lege ----
--------I'm not a Geek------
3
Hoi,

"(geen schijf in de laptop)".....Ja,misschien had ik beter kunnen schrijven dat de DVD-Brander leeg was.... :o
Gisteren "gerommeld" met de Laptop door allerlei toetsen combinaties te gebruiken,omdat het scherm zwart is is dat wat moeilijk,niks leek te werken en ik had geen idee wat ik aan het doen was. :smiley_notnormal:
Dus ik zit weer achter mijn desktop om info "in te winnen" en plotseling hoor ik de laptop opstarten(windows muziekje) :cool:
Geen idee welke combinatie hem weer tot leven heeft gebracht......ik dus alles up-daten en ff scannen,Hitman-Pro vond een duistere toolbar in IE,die zooi is weg....
Mijn kennis was er bij dat ik de PC 2 of 3 keer heb heropgestart,daarna heeft ie hem meegenomen en je raad het al....thuis had ie het zelfde probleem weer..... :crash:
Heb al die tijd gewerkt zonder accu,met alleen de adapter...
Heb de toets " Sys Rq " ook gebruikt en had het idee dat deze toets de magie in werking had gezet,wat doet deze?
Als ik hem morgen misschien weer aan de gang krijg(tips zijn welkom!!!!!!)wil ik eens kijken met een programmaatje of er iets fout zit dieper in de computer(opstart bestand verdwenen o.i.d.)zijn daar handige progjes voor?

Zo,als dit niet een "raar" verhaal is dan weet ik het ook niet meer. :TooFunny:

Met vriendelijke groet Quikfit. :good:
4
Zeker een vreemd verhaal maar het zou ook zomaar kunnen dat de contacten van het scherm niet meer goed functioneren.
----- Certa stant omnia lege ----
--------I'm not a Geek------
5
Ik zou de service manual opzoeken en de laptop uit elkaar halen als ik jou was.
Even alle contacten schoonmaken kan al een hoop schelen.
Honorary member of the Totally Ridiculously Outstanding League

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
6
Laptop is helemaal uit elkaar geweest en weer in elkaar gezet....zelfde probleem. :crash:
Is natuurlijk moeilijk omdat ik geen onderdelen heb liggen die ik zomaar ff kan uitwisselen.
Hieronder de procedure van "ontmantelen" op YouTube voor de liefhebbers....

http://www.youtube.com/results?search_q ... s+Notebook+" onclick="window.open(this.href);return false;[Part&oq=Full+Disassembly+of+a+HP+DV7+Series+Notebook+[Part&gs_l=youtube-reduced.12...9076.9076.0.10076.1.1.0.0.0.0.0.0..0.0...0.0.

Heb wel de harddisk in een docking station kunnen plaatsen om foto's en dergelijke te redden. :D

Bedankt voor de reacties. :dank:

Met vriendelijke groet Quikfit. :goed:
7
Ben toch bang dat het een echt hardware probleem is en dat de laptop end-of-life is. :'(
----- Certa stant omnia lege ----
--------I'm not a Geek------
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hardware & Randapparatuur”