Plaats reactie
1
Ik via mijn vader een 2e computer (server) gekocht, hiervan wil ik een gemeenschappelijke data-server maken.

De voeding(en) moet wel vervangen worden, want het zijn twee oude 300watt voedingen in één en van binnen zien deze er niet meer best uit.

De PC (Server) is een 4u rack dus een desktop behuizing zeg maar, met een 1200 Mhz Pentium 3 met 4 x 512MB ram en twee scsi schijven van 9,1 gb.

Hierbij wil ik 6 schijven van 80Gb plaatsen voor gebruikers opslag en de twee scsi schijven gebruiken voor het OS.

Ik heb hier nog een Win XP liggen maar ik wil graag Linux gebruiken, wat vinden jullie linux of XP.
3
XP leek mij ook de makkelijkste oplossing, maar Linux lijkt mij ook wel wat :D

Dus ik installeer beide op elk van een 9,1 gb scsi schijf, en dan kijk ik wel welke ik definitief ga gebruiken.

Ik houd jullie op de hoogte :P
5
De server draait nu met Windows XP, want Ubuntu ziet de SCSI schijven niet. :-\

Maar heb nu alles ingesteld en heeft iedere gebruiker zijn eigen 80GB schijf op de server, dus dat werkt allemaal.
Hoe kan ik het beste de schijven van andere gebruikers afschermen, zodat je alleen toegang hebt tot je eigen netwerk-schijf.
Ik las iets zoals active directory, dan wordt ook je lokale gebruikers profiel geladen van de server, en bij het afsluiten opgeslagen. (dit lijkt mij wel iets). ?
6
Hoe kan ik het beste de schijven van andere gebruikers afschermen, zodat je alleen toegang hebt tot je eigen netwerk-schijf.
Dit kan door het instellen van machtigingen en rechten bij de gedeelde schijven.
Ik las iets zoals active directory, dan wordt ook je lokale gebruikers profiel geladen van de server, en bij het afsluiten opgeslagen. (dit lijkt mij wel iets). ?
Dit is alleen mogelijk bij de server versies van Windows, je stelt de server dan in als Domein controller, nu kan je de cliënts i.p.v. de werkgroep laten aanmelden op het doemein.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
7
Een Domain server is niet echt is voor een thuis-netwerk, verder zal de server niet echt geschikt zijn voor b.v. Windows Server 2003.

Verder is Windows Server 2003 een prijzig besturingssysteem voor thuisgebruik. ;)
8
Dickie schreef:Een Domain server is niet echt is voor een thuis-netwerk, verder zal de server niet echt geschikt zijn voor b.v. Windows Server 2003.

Verder is Windows Server 2003 een prijzig besturingssysteem voor thuisgebruik. ;)
Hmm tsja ik laat het dan maar bij Windows XP, dat werkt nu goed. O0

En inderdaad is Server 2003 behoorlijk duur, eigenlijk belachelijk die prijzen.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hardware & Randapparatuur”