Plaats reactie
1
Hallo,

Heel wat jaartjes terug heb ik een multimedia computer gekocht met Windows Vista media center met een Hauppauge PVR500MCE dubbele tuner, maar nu vraag ik mij af of dit nog gaat werken als ik van analoge naar digitale TV overstap?
Ik heb via Google diverse berichten gelezen maar het is mij nog steeds niet duidelijk of dit dan nog wel mogelijk is.

Alvast bedankt!

A van Arkel
3
Wessel schreef:Misschien heb je iets aan dit artikel?
http://zepman.tweakblogs.net/blog/2228/ ... de-pc.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Dit soort berichten had ik ook al gevonden maar dan weet ik nog steeds niet of ik de Hauppauge PVR500MCE dubbele tuner kan blijven gebruiken en dat is eigenlijk mijn vraag want ik wil het liefst dit blijven gebruiken.

Maar is er toevallig niet ook iemand die digitale TV van Ziggo heeft en een TV-kaart?

Alvast bedankt!

A van Arkel
4
Kan je die multimedia computer niet testen bij iemand die al digitale TV van Ziggo heeft?
Het is misschien wel een heel raar idee maar dan weet je wel gelijk of het werkt denk ik.
5
Dit zou een mogelijkheid kunnen zijn maar in mijn naaste omgeving ken ik weinig kennissen die digitale TV van Ziggo hebben en de naaste buren zien me al aankomen als ik even met mijn multimediacomputer aan kom lopen.
Ik heb zelf ook nog van alles gezocht maar nog steeds geen duidelijk antwoord op mijn vraag kunnen vinden.
6
AvanArkel schreef:Ik heb zelf ook nog van alles gezocht maar nog steeds geen duidelijk antwoord op mijn vraag kunnen vinden.
Het antwoord op het eerste bericht in NEE want de Hauppauge PVR500MCE is een analoge TV Tuner en met het bekende COAX kabeltje gaat dit niet meer werken.

Nu heb je dus analoge TV (VHF band) en dat werkt perfect met de Hauppauge PVR500MCE, maar digitale TV DVB-C(able) in het geval van Ziggo gaat niet meer via het COAX kabeltje werken op de TV-tuner kaart omdat het digitale signaal versleuteld is en je waarschijnlijk alleen de FTC vrije zenders nog kan ontvangen en de andere zenders moet ontsleutelen en dat gaat via de set-top box met de smartcard.

Maar neem een simpele scart-adapter met composiet & audio out en sluit deze aan op de composiet van de TV-kaart i.c.m. de cinch > 3,5mm jackplug en je hebt gewoon ontvangst op de TV-kaart, alleen heb je niks meer aan de DUAL-analoge tuner van deze TV-kaart, dus je kan niet meer opnemen en TV kijken op een ander kanaal tegelijkertijd.

Ik heb ooit eens een schitterende TUT geschreven voor een ander forum maar dat is verwijderd omdat ik decryptie technieken had beschreven. :conf:
Ik zal eens zoeken het moet nog wel ergens als een tekstdocument opgeslagen staan.
----- Certa stant omnia lege ----
--------I'm not a Geek------
7
Heel erg bedankt Forza voor de duidelijke uitleg maar wat ik dan nog niet begrijp is waarom het digitale signaal dan versleuteld is.

Alvast bedankt!

A van Arkel
8
AvanArkel schreef:Heel erg bedankt Forza voor de duidelijke uitleg maar wat ik dan nog niet begrijp is waarom het digitale signaal dan versleuteld is.
Ziggo en andere aanbieders versleutelen (coderen) digitale TV zodat alleen abonnees met een decoder en smartcard dit kunnen bekijken.
----- Certa stant omnia lege ----
--------I'm not a Geek------
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hardware & Randapparatuur”