Plaats reactie
1
Hoi,

Al tijden krijg ik de volgende foutmelding:

"De instructie 0x00a3df7f verwijst naar geheugen op 0x00000000. De lees- of schrijfbewerking ("read") op het geheugen is mislukt"; in een ander venster "In PSD runtime application is een fout opgetreden en moet worden afgesloten".

Dat roept bij mij de vraag op of het allemaal wel een beetje ok zit met mijn registerverwijzingen. Bij deze eigenlijk 2 vragen in 1:
1. waar komt die PSD runtime application error vandaan en hoe los ik het op?
2. zou iemand me kunnen assisteren bij het checken/fixen van mijn registersleutels in het algemeen?

Hier het topic van waaruit ik werd doorverwezen.

Bvd!
2
Hoi,

Ga naar start>configuratiescherm>software en verwijder daar als eerste eens het volgende programma.
HP ProtectTools
Herstart hierna de computer, krijg je nu nog de meldingen "In PSD runtime application is een fout opgetreden en moet worden afgesloten" ?
Annaniet schreef:zou iemand me kunnen assisteren bij het checken/fixen van mijn registersleutels in het algemeen?
Welke registersleutels moeten er nagekeken worden? want het hele register nakijken is niet te doen.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
3
Dat snap ik ;) ik bedoelde meer, via een progje als combofix of hjt lege verwijzingen e.d. opsporen en fixen?
Ga naar start>configuratiescherm>software en verwijder daar als eerste eens het volgende programma.
HP ProtectTools
Herstart hierna de computer
Ga ik nu doen.
4
Ik krijg wanneer ik HP ProtectTools Security Manager probeer te verwijderen de melding:

"Deze applicatie kan niet worden verwijderd. De volgende applicaties moeten eerst worden verwijderd

Credential manager voor HP Protect Tools
Drive encryption voor HP Protect Tools
HP BIOS Configuratie for Protect Tools
HP Embedded Security for Protect Tools"

Wat nu?
6
Gedaan, en de melding is idd verdwenen! Soms kan het zo simpel zijn ;)

Wbt die registers, dat valt misschien meer in de categorie grote pc-schoonmaak, dus wellicht is het hier niet helemaal op zijn plaats. Maargoed, de aanleiding is: toen ik gisteren een x chdsk deed kreeg ik aardig wat meldingen van niet kloppende verwijzingen. Deed m toen via dos, kreeg halverwege de melding dat chdsk niet afgerond kon worden aangezien de schijf op alleen-lezen stond. Heb hem laten lopen bij de startup, maar daarbij kreeg ik niet te zien wat hij exact vond.

Verder vertoont de laptop soms kuren zoals ineens opnieuw opstarten als ik hem dichtklap en ook het omgekeerde, helemaal niet meer op standby gaan, zelfs niet als ik dit handmatig probeer. Ook loopt ie soms bijna vast waarbij ik zelfs het taakbeheer niet meer kan opstarten ivm (naar ik meen, ik weet even niet meer zeker of dit de melding was die ik kreeg) te weinig werkgeheugen of wisselbestand. Malware daar heb ik hem mbv het hijackthis forum al eerder helemaal op gechecked en van gevrijwaard, vandaar dat ik dacht (ihkv grote schoonmaak) om eens te kijken of het allemaal wel goed zit met de registerverwijzingen. Maar misschien liggen de issues die ik hier noem ook wel heel ergens anders, het leek me echter sowieso een goed idee om het register enigszins 'op te schonen'.

Enfin, als je tips hebt voor dat laatste (een linkje met een stappenplan zou ook prima zijn), graag; als je nog andere ideeën hebt over waar de genoemde issues uit voort zouden kunnen komen, dan hoor ik het ook graag (en als die vraag beter in een andere categorie past, do tell me).

Thanks!
7
Ik heb overigens registry cleaner van CCleaner gisteren al een keer laten lopen en gevonden problemen laten herstellen (uiteraard met back-up). Net weer gedaan (niets hersteld nog), hij vond nu nog 12 problemen.
8
Hoi,

Wat betreft het opschonen van het register heeft dit qua snelheid op de werking van de computer (bijna) geen invloed, maar dit is wel afhankelijk van de staat van de computer.
Op internet is er een heel "arsenaal" aan registry cleaner / boosters / optimizers etc etc, maar sommige programma's richten vaak meer schade aan dan deze goed doen.
Om een goed voorbeeld te geven heb ik in dit topic zo'n programma getest op een nieuwe schoon systeem en toch worden er 156 problemen gevonden, dus kijk uit met welke software je gebruikt om het register op te schonen.

Maar wilt u toch het één en ander wilt cleanen gebruik dan b.v. CCleaner, deze vraagt vooraf het opschonen van het register of er een backup gemaakt moet worden, dus onderstaan er eventueel na het opschonen problemen dan is de backup eenvoudig terug te zetten.

Download CCleaner Slim
Installeer CCleaner en start CCleaner op.
  • Klik in de linkse kolom op Cleaner.
  • Klik achtereenvolgens op Analyseren en Opschonen.
  • Klik vervolgens in de linkse kolom op Register en klik op Scan naar problemen.
  • Als er fouten gevonden worden klik je op Herstel geselecteerde problemen en OK.
  • Dan krijg je de vraag om een back-up te maken, klik op JA. en kies dan Herstel alle geselecteerde fouten.
  • Sluit hierna CCleaner af.
Ccleaner kunt u dus gewoon de computer eens laten opschonen.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
9
Ok, thanks.

En de problemen zoals het ineens opnieuw opstarten, vastlopen, niet meer op standby willen (hij herkende de laatste keer dat ik dat had mijn usb trouwens ineens niet, herinner ik me nu) e.d.? Heb ook wel eens gehad dat ik vrolijk op mijn pc kon doorwerken, maar geen enkel nieuw programma kon openen (ik weet even niet meer welke foutmelding ik toen kreeg, volgens mij iets geheugen-gerelateerds), ook als ik alles wat openstaat afsluit. Enig idee (het is, dat geef ik toe, nogal een random verzameling 'vage symptomen', dit) waar het aan kan liggen?
11
Hm, ze zijn denk ik langzaam toegenomen.

Een beetje een overzicht:

1. uit het niets opnieuw opstarten: heb ik al heel lang. gebeurt eigenlijk bijna alleen als ik de laptop dichtklap (bij op standby gaan dus)
2. een 'freeze' als de laptop zelf op standby wil gaan: heb ik de laatste 2-3 weken regelmatig
3. alle programma's werken nog, maar ik kan geen nieuwe programma's openen (ongeacht welke, zelfs verkenner lukt dan niet meer): heb ik denk ik sinds een maandje nu en dan.

2 en 3 zijn vaak gecombineerd. Heb niet het idee dat die twee voorkomen als ik een specifieke handeling verricht, het is me wel eens gebeurd toen ik een youtube filmpje keek, maar ook toen ik een pdf aan het lezen was. De enige rode draad die ik zou kunnen bedenken is dat mijn browser (seamonkey) alle keren open stond, maar dat komt gewoon omdat mijn browser altijd open staat ;)

Dat de USB niet herkend werd gebeurde me zo'n 3 dagen geleden. Toen had ik ook ineens geen geluid. Computer gereboot, en toen werkte USB en geluid weer (alleen mijn WLAN niet meer, maar dat hoeft hier verder niet behandeld, daarover heb ik een topic geopend op HJT. Is nog niet opgelost).

That sums it up, I guess.
12
Hoi,

Gezien al deze problemen is het misschien het overwegen waard om eens een nieuwe / schonen Windows installatie uit te voeren.
Ga naar start>uitvoeren en kopieer en plak de volgende vetgedrukte regel, welke datum wordt er nu aangegeven.
cmd /k systeminfo | find /i "Oorspronkelijke installatiedatum"
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
13
Ja, die gedachte was ook al in me opgekomen ja...

En wordt hiermee denk ik wel bevestigd: oorspronkelijke installatiedatum is 22-6-2007.

Punt is wel, het is een lap die ik onlangs heb overgekocht van mijn werk, heb de installatie-CD daar niet bijgekregen. Al heb ik volgens mij nog wel een illegale windows XP versie op een CD, die heb ik bij mijn vorige PC gebruikt.
14
Met het programma Magical Jelly Bean Keyfinder kan je de gebruikte licentiesleutel van Windows achterhalen.
Deze sleutel kan je met elke willekeurige Windows CD gebruiken, dus als er b.v Windows XP Professional op geïnstalleerd staat kan je gewoon elke XP Professional CD gebruiken en je eigen licentie-code opgeven.

Download wel eerst alle drivers die je nodig hebt voor deze laptop zodat je na de schone installatie wel alle drivers bij de hand hebt.
Kijk ook even na of deze laptop toevallig geen recovery partitie heeft waarop de fabrieksimage van Windows staat, of geen even het exacte typenummer van de laptop door.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hardware & Randapparatuur”