Plaats reactie
16
De beide configuraties die hierboven vermeld worden, zowel het AMD als Intel ondersteunen geen trippel channel geheugen.

AMD bied nog geen ondersteuning voor trippel channel geheugen, met Intel ben ik niet zo bekend maar volgens mij ondersteunt enkel Socket 1366 met een Core I7 trippel channel geheugen. (correct me if I am wrong) :-[

Daar AMD geen trippel channel ondersteunt hoef je geen ander mobo te kiezen. Je kan wel gebruik maken van 6 GB geheugen maar als je echt van dual-channel wilt gebruik maken kun je kiezen voor 2 x 2 GB of 2 x 4GB geheugen.
Groetjes Dasle
17
Dasle schreef:De beide configuraties die hierboven vermeld worden, zowel het AMD als Intel ondersteunen geen trippel channel geheugen.

AMD bied nog geen ondersteuning voor trippel channel geheugen, met Intel ben ik niet zo bekend maar volgens mij ondersteunt enkel Socket 1366 met een Core I7 trippel channel geheugen. (correct me if I am wrong)
Dat klopt maar ik ging alleen even uit van het AMD systeem, omdat die mijn voorkeur heeft en niet het Intel systeem waar ik zeker een andere configuratie had genomen.

Welk OS de TS gaat gebruiken is niet bekend, dus bij een 32bit OS is 2x4GB overkill en bij een 64bit OS eigenlijk ook.
2x2GB is voor zowel een 32 / 64bit voldoende.

En het geheugen is nog steeds iets wat de consument aanspreekt, hoe meer hoe beter en hier spelen de verkopers erg goed op in, een PC met 4GB geheugen is echt niet langzamer als eenzelfde PC met 8GB geheugen. :P

@Batman
- Welk OS ga je gebruiken een 32 of 64 bit versie?
----- Certa stant omnia lege ----
--------I'm not a Geek------
18
Forza schreef:@Batman
- Welk OS ga je gebruiken een 32 of 64 bit versie?
Windows 7 64 bit wil ik gaan draaien, is dan triple channel of dual channel beter en 4,6 of 8 GB?
19
Batman schreef: Windows 7 64 bit wil ik gaan draaien, is dan triple channel of dual channel beter en 4,6 of 8 GB?
Dat hangt af van wat je wilt doen met je computer.

Sowieso krijg je bij AMD iets meer bang for your buck. Voor trippel channel heb je een peperdure i7 processor nodig en het verschil tussen trippel en dual channel is minimaal.

Even grofweg wat richtlijnen.

Gamen, internet, enz heb je aan 4 gig genoeg. Als je een 2 * 2 gig neemt, kan je er altijd later nog bv 2 * 1 (of 2) gig bijprikken.
Fotobewerking en video bewerking 6 tot 8 gig. Tenzij je raw bestanden van van 40 MB, photoshopbestanden van 500 MB en / of video in full HD (1080i) gaat bewerken heb je aan 6 gig ruim voldoende.

Geheugen is op het moment vrij prijzig, als ik het zo inschat kan je beter 4 gig kopen en het geld wat je daarmee bespaard in bv een betere videokaart stoppen.

Daarnaast zie ik in je amd setup wederom een wat zwakke voeding zitten.

Je core trekt 125 Watt max
Je videokaart kan tot 300 Watt trekken.
MB, koelers, harde schijven, enz 75 Watt

Totaal ongeveer 500 Watt max vermogen.

Voor een config als deze zou ik gaan voor een voeding van 700 tot 750 Watt.

* korte toelichting:

Mijn hoofdgebruik van de pc is hoofdzakelijk foto en video bewerking en 3D tekenen.
Ik gebruik hiervoor een i7 met 6 Gig geheugen (2 *2 en 2*1 in dualchannel) met op het moment 4 TB aan harde schijven in de computer en nog een 3 TB via het netwerk. Ik merk eigenlijk alleen een geheugen tekort bij complexe renders bij het full HD video bewerken en het renderen van hele uitgebreide 3D tekeningen. In de praktijk betekend dat ik 10 minuten langer moet wachten tot mijn render klaar is :P. Als ik heel veel moet renderen, zet ik alles in een batch en laat ik de pc gewoon een nachtje aanstaan. Waar ik wel last van heb is een tekort aan opslagruimte, alles is dubbel of zelf 3 dubbel opgeslagen als backup. Hiervoor komen er binnenkort 2 nas servers met ieder 4 TB aan schijven erin, waarbij er 1tje off-site wordt neergezet.
Honorary member of the Totally Ridiculously Outstanding League

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
20
Ik heb eens een eigen opzetje gemaakt van een Intel systeem en blijf zelfs binnen je budget :P op de videokaart zou je nog kunnen krimpen maar zou ik zelf niet doen.
Maar dit is een beter systeem met +/- 100 euro verschil. ;)

Webshop link: http://azerty.nl/winkelmandje/winkelman ... 70316%5D=1" onclick="window.open(this.href);return false;

De onderstaande afbeelding is verkleind, klik op de thumbnail voor een vergroting.

Image
----- Certa stant omnia lege ----
--------I'm not a Geek------
21
Bedankt voor de uitleg. :good:
Welke processor zit er in dit systeem want dat staat er niet bij en in de link naar het winkelmandje staat alleen de videokaart nog.
22
Batman schreef:Welke processor zit er in dit systeem want dat staat er niet bij en in de link naar het winkelmandje staat alleen de videokaart nog.
Gezien de prijs is het de Intel Core i5 650 / 3.2 GHz denk ik.
http://azerty.nl/8-1231-252921/processo ... e-i5-.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
23
Het is inderdaad de Intel Core i5 650 in dit systeem.
Wat vindt je ervan?
----- Certa stant omnia lege ----
--------I'm not a Geek------
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hardware & Randapparatuur”