Plaats reactie
1
Ik heb een oude PC met een moederbord met een slot3 processor die een hoge piep geeft bij het opstarten, ik denk dat dit komt omdat ik de fan van de southbridge heb gehaald en vervangen door een passief blokje.
Ik heb de pc-speaker al los gehaald maar die piep blijft, dus deze komt van de onboard speaker op het moederbord.
Kan ik deze gewoon los solderen en verwijderen van het mobo. :-[ :-[ :-[
Ik gebruik de PC niet erg veel, maar die piep is zo hinderlijk.

Dit is trouwens een pic van google, en niet mijn mobo. Afbeelding
2
Ik zou eerst eens een blik werpen in de BIOS en kijken of je deze daar kan uitschakelen, voordat je gaat hobby'en aan het moederbord. ;)
----- Certa stant omnia lege ----
--------I'm not a Geek------
3
Misschien dat de tip van Forza je verder helpt en anders zou ik een stille fan aansluiten waar de koeler van de southbridge gezeten heeft.
Groetjes Dasle
5
In de bios had ik al gekeken en niks van een speaker te vinden om deze te disablen.
Het type moederbord weet ik niet hij komt uit een oude Packard Bell pc, tussen de PCI sloten staat nergens een type of merknaam, is te verwachten bij packard bell spul. :neu:
Ik heb er nu voorlopig even een plak viltje op maat gemaakt en erop geplakt en dit scheelt wel iets zodat die piep niet meer zo irritant hard is.
6
Als je voorzichtig een schroefje in het gaatje van de speaker doet, blijft tie stil.

Het mooiste is een schroefje met een vlakke punt, deze moet je aandraaien tot hij het metaal binnenin raakt. Afbeelding
Honorary member of the Totally Ridiculously Outstanding League

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
8
Als je hem niet te strak aandraait is er niks aan de hand.

Het metalen plaatje in de speaker trilt en veroorzaakt de piep. Als jij de schroef zo strak zet dat het plaatje niet meer trilt is er niks aan de hand.

Ik zie meer kans op schade als je hem los gaat solderen.
Honorary member of the Totally Ridiculously Outstanding League

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
9
Vladimir schreef:Als je hem niet te strak aandraait is er niks aan de hand.

Het metalen plaatje in de speaker trilt en veroorzaakt de piep. Als jij de schroef zo strak zet dat het plaatje niet meer trilt is er niks aan de hand.

Ik zie meer kans op schade als je hem los gaat solderen.
Ik zal er eens een klein schroefje voorzichtig indraaien die je gebruikt voor een hardeschijf of cd-speler. :D
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hardware & Randapparatuur”