Plaats reactie
16
Start de computers eens op van de Windows CD en kijk of dit werkt om hal.dll terug te kopieren. (x = driverletter cd-rom)
EXPAND X:\I386\HAL.DL_ C:\WINDOWS\SYSTEM32

Ik las ook ergens dat dit een geheugenprobleem kan zijn.
Welke Windows versie heb je eigenlijk.
17
Chato schreef:Oh, okay, nou begrijp ik je beter.

Als een Recovery ('Repair') met de Windows CD niets helpt, en je hebt geen foutmeldingen ontvangen, heeft een tweede keer proberen geen nut.
Het is een computer, een machine. En een machine kent geen 'slechte dag' of een 'slechte bui'.
Nogmaal proberen heeft dus weinig nut.

Mits iemand anders een goed idee heeft, zou ik toch maar eens proberen op te starten met een bootable CD.
En daarmee die systeembestanden herstellen.

Wees gerust: je persoonlijke bestanden zijn niet verloren gegaan en zijn echt wel weer terug te halen; met je harde schijf is niets aan de hand; alleen het besturingssysteem is beschadigd.
Oorzaak is nog onbekend, maar het herstellen gaat met een bootable CD.
Hiermee kun je die missende systeembestanden toevoegen en je boot.ini weer herstellen.

Laat even weten hoe en wat, en vraag gerust als je er niet uitkomt.
Bedankt voor de hulp alvast,

Hoe dat met een zo'n bootable CD moet weet ik niet, ik heb vandaag samen met een kennis alvast alle belangrijke data vanaf de schijf naar een nieuwe externe Western Digital schijf gekopieerd op een andere computer zodat ik zeker ben dat ik al mijn foto's, documenten e.d. veilig staan.

Ik heb de regel van Wessel via de herstel console gedaan en krijg ongeldige syntax te zien.
EXPAND X:\I386\HAL.DL_ C:\WINDOWS\SYSTEM32

En ik heb de XP home editie van Windows.
18
Je hebt wel die X veranderd?
Wessel schreef: x = driveletter cd-rom
Wat je ook zou kunnen proberen is die expand vervangen door copy
Zeg maar Duncan.
19
Ik ben er al achter wat ik fout heb gedaan, achter hal.dl_ had ik geen spatie gedaan..
Mijn PC start nu weer op en van die andere twee bestanden krijg ik nu ook geen melding meer.
De computer is wel verschrikkelijk taag, dus eerst maar even opschonen de schijf defragmenteren en conrtoleren op fouten.
20
Afgelopen dagen werkte mijn PC redelijk goed, maar nu weer de melding dat windows niet kan worden opgestart omdat het bestand hal.dll beschadigd is of niet kan gevonden worden.
21
Test het geheugen eens met memtest, want misschien is het wel een geheugen probleem zoals Wessel al dacht.
http://www.memtest86.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Je brand deze ISO op een CD en start de computer hiervan op, de test kan behoorlijk wat tijd in beslag nemen.
M.v.g,
~*~Maaike~*~
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hardware & Randapparatuur”