Plaats reactie
1
Nadat mijn oude computer meer dan een half jaar stil heeft gestaan heeft deze ineens opstart problemen.
Bij het beginscherm blijft de computer hangen met de melding dat er geen diskette station aanwezig is, dit klopt wel want die zit er ook niet in.
Maar deze melding heb ik nooit gehad, en nu moet ik telkens op F1 drukken om door te gaan, soms ook wel eens op F4.

Ik wil deze computer graag weer gaan gebruiken, iemand een oplossing voor dit probleem.
Het is niet echt een heel erg probleem maar wel vervelend. :neu:
2
Hi,
Misschien is de CMOS-batterij aan zijn einde. Zo'n knoopcel, meestal de CR2032,
is niet duur, controleer wel na vernieuwen of de BIOS instellingen nog naar wens zijn.
Groet Piet.
3
Bedankt Piet,

Dit batterijtje zit dan waarschijnlijk ergens in de computer maar waar :?: , en is dit zelf te vervangen of is het verstandiger om de computer weg te brengen voor reparatie?
4
Hi,
je kunt dat batterijtje vrij gemakkelijk vervangen; als je weet wat je moederbord is kun je
bij afbeeldingen het nummer intypen en weet je waar het zit.
Uiteraard moet de PC even open en de spanning er af.
Groet Piet.
5
Het moederbord weet ik wel ja, alleen ik wist niet dat het batterijtje hierop zat, dacht eerder aan de voeding.
Maar heb mijn pc open geschroefd en het hier zit een plat batterijtje op. Afbeelding Deze moet ik dus vervangen.?
Laatst gewijzigd door Maxstar op 21 mar 2010 18:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Maxstar: IMG tags aangepast.
6
Ja idd dit batterijtje dien je te vervangen.

Normaal dien je dan nog enkele instellingen in je BIOS goed te zetten.
Dan denk ik aan Datum & tijd, Boot volgorde en dergelijke.

Zorg wel dat je statisch ontladen bent bij het vervangen van het batterijtje.
Groetjes Dasle
7
Zorg inderdaad dat je statisch ontladen bent. Het handigst is om een anti-statisch polsbandje te hebben die je aansluit op je pc-kast. Mocht je dit niet hebben is het geen ramp, raak dan af en toe de behuizing van je computer aan. Dit zorgt ook voor een (tijdelijke) ontlading van statische elektriciteit. Let er wel even op dat als je het op een vloerbedekking doe, het niet handig is om continu heen en weer te schuiven. Dit zorgt namelijk voor meer statische elektriciteit.

Al met al is het dus niet gevaarlijk en ook niet vereist om een anti-statisch polsbandje te hebben. Het beste is om voorzichtig en rustig te werk te gaan. Maar dit lijkt me niet zo'n probleem bij dit geval.
MVG,

Kevin
10
Na het plaatsen van het nieuwe batterijtje met pijn en moeite alle instellingen zo'n soort kunnen vinden en aan passen.
Daarna de PC uit laten staan tot nu en hij geeft nu geen problemen meer bij het opstarten.

Allemaal heel erg bedankt voor hulp.. TOP!! :dank:
11
Mooi dat het erop lijkt het dat het probleem is opgelost, mochten er nog problemen komen dan zien we dat wel!
MVG,

Kevin
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hardware & Randapparatuur”