Plaats reactie
1
Ik heb een probleem ik werk met een game msi computer en ik geraak wel in de bios via de toets delete, daar heb ik geen probleem mee.Maar ik geraak ook op mijn opstartmenu daar wil ik via een usb stick, er een andere besturing systeem opzetten, maar als ik daar dan op klik zie ik deze melding (invalid signature detected, check secure, boot policy in setup)?
Heb deze even opgezocht en vind dit terug https://www.auslogics.com/en/articles/f ... -detected/
Maar helaas geraak ik daar niet aan uit, want mijn engels is niet zo goed?

kan er iemand helpen?
2
Geef eens wat merken en nummers op van b.v. het moederbord, welk OS wil je erop? en met F11 kom je in het boot menu.
Indien een UEFI systeem dan dient de USB stick ook een UEFI geschikt te zijn.
"Dit is mijn handtekening of sig."
Sometimes, a vendor may misleadingly advertise the I/O clock rate by labeling the MT/s as MHz
https://www.piriform.com/speccy/download
https://www.piriform.com/docs/speccy/us ... to-the-web
3
Er staat momenteel xubuntu erop maar wil er nu manjaro opzetten, en dat lukt niet ondanks die melding?Ik vermoed dat er aan die usb stick niets hapert aangezien ik die huidige versie er ook heb opgezet.Bij de installatie heb ik wel een wachtwoord ingevuld bij securityboot en deze ingevuld, misschien ligt het daar dan aan?
Is een msi GL 73 8RD game computer (laptop)
6
Nee heb eerst de iso link van de site gehaald en dan via unibootin op een usb stick gezet, wel via een windows computer?
En voor die iso die heb ik gewoon op een herschrijfbare schijf gebrand, en die unibootin hiervoor niet gebruikt
7
De melding 'invalid signature detected, check secure, boot policy in setup' verschijnt vaak wanneer de optie Secure Boot Control in de BIOS is ingeschakeld.
Stel deze optie eens in op disabled, lukt het daarna wel om van de USB-stickmet Manjaro op te starten?


Afbeelding
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
9
Secure boot-mode die kan je enkel op standaard zetten of op custom?

secure -boot heb ik nu op disabled en enter daarna op save en exit geklikt en dan op discard changes and exit en enter start op maar weer naar xubuntu?
nu doe ik hetzelfde maar nu op save changes and reset start weer op maar het zelfde resultaat?
daarna via de bootmenu gegaan en ja hoor start op
11
Ook op de usb stick @maxstar maar deze gaf wel echter een fout aan,maar zou wel gewerkt hebben.Maar aangezien ik ook een iso had gemaakt en deze probeerde lukte het wel, dus ben nu het aan installeren.De oplossing dat je gaf heeft gewerkt
waarvoor mijn dank
nice100
die gaf enkel standaard aan en custom, deze heb ik dan op standaard laten staan uiteraard.Enkel de andere regel op disabled gezet.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hardware & Randapparatuur”