Plaats reactie
2
Hallo,

Dit ziet er naar uit dat of het scherm defect is, als je het scherm beweegt zie je dan verandering plaatsvinden? Indien je de mogelijkheid hebt, sluit dan eens een externe monitor of TV-scherm aan. Zo sluit je een probleem met de GPU (videokaart) uit, al denk ik niet dat dat het probleem is. Dit soort problemen hebben vaak met een fysiek defect van het scherm zelf te maken.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
3
Hoi Maxstar, als ik het scherm veranderde, bleef vorige scherm in het roze gedeelte hangen. Vandaag wilde ik rustig de tijd ervoor nemen en dus laptop aansluiten op tv. Ik zet net mijn laptop aan en het is weg! Ik heb gewoon een normaal scherm, geen half roze scherm. Ik snap het zelf niet. Kan het zijn dat het vandaag koeler is, dat ik misschien iets moet schoonmaken ofzo ivm oververhitting? Hoe kan het nou ineens weg zijn?

Ik weet niet veel van laptops, maar ik dacht zelf misschien heb ik mijn beeldscherm een keer te hard dichtgedaan, of zoiets.
Tuurlijk ben blij dat het weg is, maar is het niet zo dat er wat is, wat weer terug gaat komen?
4
Hallo,

De temperatuur zou van invloed kunnen zijn, bijvoorbeeld als de GPU (videochip) te heet wordt en daardoor slechter contact maakt via de soldeerpunten. Bij Acer laptops was dat vroeger vaker een probleem. Zo heb ik jaren terug een laptop gehad met roze strepen in beeld. Helaas kwam dat steeds weer terug, dus mogelijk zal het probleem bij jou ook weer terugkeren ben ik bang.

Wanneer het weer terugkeert sluit de laptop dan op de TV aan, wanneer je de roze gloed dan ook ziet is het nagenoeg zeker dat het aan de videochip ligt. Dan komt het in ieder geval niet door het scherm te hard dichtklappen. Zodra het alleen op het scherm van de laptop verschijnt en niet op de TV, zal het mogelijk met de verlichting in het scherm te maken hebben.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hardware & Randapparatuur”