Gesloten
1
Hi,

Al jaren gebruik ik een externe harde schijf om bestanden van mijn laptop te kopiëren naar deze externe harde schijf.

Voorheen had ik een laptop met 2 schijven, een SSD en een HDD.

Ik kopieerde letterlijk alles van de HDD, aangezien het alleen bestanden waren naar deze externe schijf.
Voor mijn SSD gebruikte ik Macrium Reflect om het te clonen naar deze externe schijf.

Nu heb ik een nieuwe laptop bestaande uit alleen 1 SSD-schijf en heb sindsdien het niet 1 keer kunnen clonen...

Sinds ik mijn nieuwe laptop heb, heb ik dit probleem vooruitgeschoven, maar het wordt nu echt tijd om het te fixen.

Ik ben op deze website uitgekomen en heb stap 1 uitgevoerd, aangezien ik een melding kreeg dat de map beschadigd of onleesbaar was: https://windows10repair.com/nl/the-file ... le-solved/

Ik heb een schijfcontrole gedaan zoals stap 1 zei, wat lang duurde, maar nu krijg ik deze melding:
Afbeelding

Ik denk trouwens ook dat ik een overkoepelend probleem hebt. Sinds tijden ben ik blijkbaar niet de eigenaar van mijn eigen laptop en heb ik niet alle rechten. Bij de app van ''jouw telefoon'' bijvoorbeeld krijg ik deze melding

Afbeelding

En hier weer zo een vage melding:

Afbeelding

Zou iemand mij kunnen helpen dat ik weer volledig eigenaar wordt van mijn eigen laptop en ook dat mijn externe harde schijf het weer doet zodat ik veilig back-ups heb?

Mijn dank is groot alvast, want de hulp hier is altijd geweldig :D:D!
2
PS:

Wanneer ik mijn externe harde schijf erin zet krijg ik deze melding:


Afbeelding

en als ik het dan wil controleren en herstellen krijg ik dit:


Afbeelding
3
Methode 1:
Ga naar > Deze computer > Klik rechtermuisknop op E > Eigenschappen en dan tabblad Beveiliging > Klik bewerken... > Toevoegen > Geavanceerd > Nu zoeken en kijk of jouw accountnaam daar bij staat en selecteer die. Er staat dan zoiets: Username (PC-naam\Username) volledig beheer geven.

Herstart de computer om te kijken of het werkt.
______________________________________________________________________________________________________________

Methode 2:
Open een opdrachtregel met administratorrechten.

Typ:

Code: Selecteer alles

TAKEOWN /F E:\ /R /D Y
(Er van uitgaande dat je externe schijf E: is)

Code: Selecteer alles

ICACLS "E:\*" /reset /T
Herstart de computer om te kijken of het werkt.

Laat weten of het werkt!
Afbeelding
4
Hi,

Er viel mij op dat er windows-ssd op mijn externe schijf stond, dus ik heb het via MiniTool Partition Wizard gewiped en nu is het helemaal leeg en heeft het de letter X.

Ik heb nog steeds geen toegang tot mijn eigen laptop vreemd genoeg. Die screenshot van ''Jouw Telefoon'' bijvoorbeeld heb ik nog steeds ook al heb ik mijn C schijf de stappen gevolgd van methode 1 zoals jij zei.

Enige hulp daarmee?
5
Nu mijn externe harde schijf het weer doet, kan ik nog steeds niet via Macrium Reflect een clone doen. Ik denk echt dat het te maken heeft dat ik niet de admin rechten heb op mijn eigen laptop. Iemand die mij kan helpen?

Kreeg na het starten van de clone een melding dat ik niet de rechten heb.

Ik heb echt het vermoeden dat ik eerst het probleem met dat ik zelf niet eens de eigenaar ben vn mijn eigen laptop moet oplossen voordat ik de clone kan hervatten. Dit probleem had ik in het verleden ook. Het probleem met mijn externe schijf is opgelost en kan er gewoon weer in na die wipe en het geven van een letter.
6
Hallo,

Controleer het volgende eens, open het startmenu en ga naar Instellingen.
Klik op accounts > Gezin en andere gebruikers en selecteer het gebruikersaccount dat nu in gebruik is.
Klik vervolgens op de knop Accounttype wijzigen indien de optie standaard gebruiker is geselecteerd verander je dit naar administrator.
Herstart nu de computer, kan je nu wel de externe schijf openen?
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Gesloten

Terug naar “Hardware & Randapparatuur”