Plaats reactie
16
Hallo,

Dergelijke problemen ontstaan door slijtage, in ieder geval niet door malware. Gezien de tikkende geluiden zou ik in ieder geval een systeemkopie maken. Daarna kan je de HDD vervangen, door een nieuwe HDD of SSD. Om Windows niet opnieuw te hoeven installeren kan je de huidige HDD naar de nieuwe schijf klonen.

De SSD of reguliere HDD kan je later altijd hergebruiken in eventueel een nieuwe PC. Door nu een nieuwe schijf te plaatsen heb je ook tijd om op je gemak naar een nieuw systeem te kijken.
Toidzumi schreef: Indien je tips of advies hebt welke pc ik zou kunnen aanschaffen, dan hoor ik het heel graag. Misschien is dat teveel gevraagd, maar wie weet?
Waar gaat nu je voorkeur naar uit? Dit systeem herstellen met een nieuwe SSD of direct een nieuw systeem samenstellen?

Verschijnt er bij de installatie van Discovery nog een bepaalde foutmelding? Probeer dit programma ook eens via deze link te installeren.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
17
Hi Maxstar,

Dank voor je antwoord. Ik denk het beter is meteen maar een nieuwe computer aan te schaffen. Zelf een systeem in elkaar zetten is voor mij nu te ambitieus. Misschien kun je me adviseren in de aanschaf van een nieuwe, nu je m'n huidige systeem een beetje kent. In principe zou ik de pc wat sneller willen en een efficiënte opslag, op SSD en tevens HDD. .

Ik heb getracht de WD via de download in de link je stuurde. Het lukt ook niet WinRar pakt 'm niet uit. Ik zag op de website van WD staan:
*Important note: My Cloud Home functionality is available only on 64 - bit operating systems.
Mijn pc is een 32 bit. Waarschijnlijk lukt het om die reden niet. De WD heb ik bij Alternate gekocht en zijn telefonisch blijkbaar overbelast. Dus heb ik een e-mail gestuurd en gevraagd naar hulp. Wie weet is de Discovery stuk?

Misschien weet je nog een andere oplossing?

Graag hoor ik het. Vast dank!!! :)
18
Hi,

Een systeem kan je op maat samenstellen en door de betreffende leverancier laten bouwen. Installeren van Windows is heel zelf te doen, dan kan je op de installatiekosten besparen.

Wat is het maximale budget voor een nieuw systeem?
Welke versie van Windows wil je, Home of Pro?
Waar ga je de computer voornamelijk voor gebruiken?
Heb je nog bepaalde randapparatuur nodig?

Wat betreft Discovery van WD is de download een ZIP-bestand. Open deze eens via de rechtermuisknop Openen met > Windows verkenner.
Lukt het dan wel, dit pakket zou namelijk ook geschikt moeten zijn voor 32-bits versies van Windows.
Alleen de My Cloud Home functie is beschikbaar op 64-bits versies van Windows zo te zien.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
19
Hoi,

Volgens mij is Home prima, heb ik nu ook dacht ik. Naast het vele browsen wat ik doe, video's kijken en wel eens een keertje die opslaan, zakelijke en prive berichten opslaan en schrijven, staat er ook nogal wat muziek op, en foto's die ik af en toe bewerk. Een ingebouwde DVD drive. Dat is het vooralsnog. Mijn budget is rond € 800.

Naar de WD kijk ik morgen, hopelijk met meer succes dan vanmiddag. :D

Graag hoor ik het, thaaanks! :D
20
Hallo,

Ik heb even een voorbeeld samengesteld bij Azerty. Eventueel kan je ook kiezen voor een Core i5-10400, dan heb je geen aparte videokaart nodig. En kan je later een krachtigere videokaart inbouwen als die weer wat goedkoper worden.

Behuizing; Cooler Master Silencio S400
Voeding: Be quiet! System Power 9 500W
Moederbord: Asus PRIME H410M-A
Processor: Intel Core i5-10400F
Koeler: Be Quiet! Pure Rock 2
Geheugen: HyperX FURY 16 GB
SSD: Kingston A2000 500 GB
HDD: Seagate Barracuda
Videokaart: Gigabyte GeForce GT 1030
Optische drive: ASUS DRW-24D5MT

Totaalprijs: € 844,51 - Klik hier voor het overzicht in een winkelmandje.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
21
Hai,

Thanks de samenstelling :dank:
Ik ga er op een ander moment naar kijken.

Heb een fout gemaakt met het back-up maken op de WD en moet dat eerst goed krijgen. Ik was per ongeluk de hele C-schijf aan het kopieren en heb dat gestopt en alles van de WD schijf gehaald. Maar als ik de WD weer aansluit wil die als keuze alleen maar de back up vervolgen of wat er al is gebacked-up terugzetten, hoewel er niets meer op de schijf staat. Opnieuw beginnen met het instellen van de back-up, in de zin van welke delen ik wil back-uppen is er niet meer.

Heb je een idee wat ik het beste kan doen??
23
Hi Maxstar,

Ja, dank je. Ik heb t opgelost, voorzover. :lol:

Dank ook voor de samenstelling. Hoewel voor mij om van die componenten zelf een computer te bouwen, is echt ambitieus. Ik had eigenlijk graag meteen voor mijn budget een complete pc willen aanschaffen. Nog een vraagje als het mag: weet je misschien nog een vergelijkbare pc met de samenstelling die je opgaf die al gebouwd is?

Alvast dank :D
24
Toidzumi schreef: Hoewel voor mij om van die componenten zelf een computer te bouwen, is echt ambitieus.
Dit kan je door de webshop / leverancier laten doen, dan krijg je een gebouwd systeem afgeleverd of je haalt deze op.

Welke webshop / leverancier heeft de voorkeur qua regio? Qua prijs kan het wel verschillen,

Azerty - Raalte
Alternate - Tholen (Helaas zit di bedrijf met winkel niet meer in Ridderkerk)

Wanneer je tijdens de bestelling de assemblage-service toevoegt dan krijg je geen levering van losse onderdelen, maar een compleet gebouwd systeem. Je kan dan ook aangeven dat men de Windows-installatie uitvoert. Maar dit is echt heel makkelijk zelf te doen, dus daar zou ik geen geld aan verspillen.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
25
Hoi Maxstar,

Dank voor je reactie.

Raalte en Tholen liggen een stuk zuidelijker, en om met de trein vanuit Amsterdam daarheen te gaan is weer een ander dingetje. Ik zal snel moeten beslissen hoe dit aan te pakken, je hoort me heel snel weer.

Groet uit Amsterdam :dank:
26
Tholen ligt inderdaad zuidelijker, maar Raalte niet hoor - provincie Overijssel - dus richting het oosten bijna hemelsbreed vanuit Amsterdam gezien.
Maar online bestellen kan toch ook? Dan levert de pakketbezorger de PC gebouwd en wel af.

Bij deze graag gedaan, en schroom zeker niet om vervolg vragen te stellen.. :good:
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
30
Hi Maxstar,

Ben nu pas toe aan het aanschaffen van de nieuwe computer. Echter ik zie dat er delen duurder zijn geworden en de videokaart die je hebt aangeraden voorlopig niet verkrijgbaar is. Je had aangeraden Gigabyte Geforce X1030. Denk je dat daarvoor in de plaats ASUS Geforce GT1030-SL-2G-BRK - Grafische kaart een goede optie is? Of heb je een ander beter voorstel? Ook had je aangeraden dat ik eventueel nog zou kunnen kiezen voor de Intel Core i5-10400 - Processor totdat de grafische kaarten eventueel goedkoper worden. Maar liever kies ik voor een aparte grafische kaart. Wat zou je me aanraden? In het geheel?
Ik hoor het graag. :D
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hardware & Randapparatuur”