Plaats reactie
1
Verder geen problemen met mijn laptop hoor, alleen als ik hem op de accu gebruik springt het batterijtje in de taakbalk binnen 4 minuten op 0% maar de laptop valt niet uit en blijft gewoon op de accu werken.. :?:
Afbeelding
2
Sandra,
het controle systeem van accucapaciteit is niet altijd geweldig bij laptops enz.
Wat wel belangrijk is voor de accu dat je hem ook wel eens laat werken tot hij
echt leeg is.
Wel uiteraard doen als je hem dan direct weer op een stroombron kunt aansluiten.
Dit bevordert de levensduur van de accu aanmerkelijk.
Groet Piet.
3
Piet,

Ik heb de laptop aan laten staan totdat deze vanzelf uitviel, nu is hij aan weer aan het bij laden alleen staat hij al zeker 10 minuten op 3% ?
Volgens mij ging dit voorheen veel sneller.?

Normaal ging volgens mij het batterijtje ook heen en weer als hij aan het opladen was, maar nu doet hij dat maar heel even en blijft dan stilstaan.?
4
Sandra,
als de accu helemaal leeg is duurt het echt wel een een aantal uren voor de accu weer vol is.
Vooral als de computer ook nog aanstaat want dan komt er maar een klein deel van de
opladercapaciteit ten gunste van de accu.
Het beste is dus om de computer uit te zetten want dan gaat het veel sneller.
Ik weet ook niet hoe oud je accu is want eeuwig leven hebben ze niet.
Groet Piet.
5
Piet,

Ik zal de laptop zo uitzetten en over een uurtje eens kijken hoever hij dan bijgeladen is, want hij staat nu nog steeds op 3%
De laptop is bijna drie jaar oud, en een accu gaat toch wel langer mee dan drie jaar.?
6
Piet,

Om 17:10 was de accu voor 100% geladen, na wat internetten kwam ineens het volgende schermpje. Afbeelding En gelijk hierna het volgende schermpje.
Afbeelding De laptop heeft tot 17:49 op de accu gedraaid dus maar 30 minuten.
Normaal werkte de laptop zeker wel meer dan een uur op de accu.
7
Sandra,
helaas zal je toch binnenkort aan een nieuwe accu moeten, ben ik bang.
Gemiddeld gaan de meeste bij intensief gebruik, veel opladen en ontladen,
zo'n drie jaar mee.
Uitzonderingen zijn er ook wel maar vooral als de accu vaak half vol of voller wordt
opgeladen vreet dat aan de levensduur.
Sorry maar helaas.
Groet Piet.
8
Piet,

De accu is niet heel veel gebruikt in de drie jaar, en dus ook heel weinig helemaal ontladen.
Wel heeft de accu natuurlijk altijd onder stroom gestaan.
Heeft een zin om de accu eens meerdere malen helemaal te ontladen en weer op te laden?

Alvast bedankt.. :good:
10
Piet,

Ik heb de accu een tiental maal helemaal laten ontladen en er is op zich al wel iets verbetring, maar nog niet echt optimaal.
Als ik de laptop nu langdurig op stroom gebruik haal ik de accu eruit om zo meer schade te voorkomen. :?:
11
Sandra,
als je dat doet, vergeet dan niet om hem b.v. eenmaal in de maand weer even bij te
laden dan kun je het het langste redden.
Groet Piet.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hardware & Randapparatuur”