Plaats reactie
1
Goedenavond,

Mijn webcam doet het sinds vandaag niet meer 'normaal': ik bevries steeds na een seconde, en toen ik naar het webcam lampje op de laptop keek viel het me op dat het lampje knippert waarbij de webcam dus een seconde aan lijkt te staan en dan weer een seconde uit gaat. Het is me niet duidelijk waar dit door komt. Ik heb al wat oplossingen voorbij zien komen online, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik heb een clean boot geprobeerd waarbij ik alleen AVG niet uit kon schakelen in Taakbeheer onder Opstarten. Dit leverde helaas niks op. Als ik AVG gewoon uitschakel en dan de webcam open, doet het probleem zich nog steeds voor.

Komt dit probleem jullie bekend voor? Ik heb een HP Elitebook 820 G3.

Alvast bedankt! :)
3
Dankje! Dit heeft nog niet zoveel effect helaas.. Ik heb de driver geinstalleerd, de laptop opnieuw opgestart maar dan doet het probleem zich helaas nog steeds voor...
4
Hallo,

Heb je de webcam al eens getest in de veilige modus van Windows, ook zou je eens een live DVD / USB-stick van Linux (bijvoorbeeld Mint) kunnen testen om te kijken of de webcam dan wel goed functioneert. Mocht dat niet het geval zijn is het wellicht een hardwarematig probleem.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
5
Ik zal die tweede optie nog even proberen (cd/usb met Linux). In de veilige modus kan ik de camera helemaal niet opstarten. Dan gebeurt er niks als ik de camera aanklik... Wordt vervolgd!
6
Even checken hoor.. als ik de laptop vanaf een usb zou opstarten met Linux erop, dan overschrijf ik niks op de laptop? Ik wil mijn Windows installatie natuurlijk niet kwijt ;)
8
Ik heb uiteindelijk contact gezocht met de winkel waar ik deze laptop heb gekocht en het schijnt dat dit de laatste tijd heel veel voorkomt. Windows opnieuw installeren is blijkbaar de oplossing, dus dat ga ik maar doen! Bedankt voor de hulp!! :dank:
9
Hallo,

Windows opnieuw installeren is wel een rigoureuze oplossing. Wat je ook nog kan controleren is of er voor of op 14 juli bepaalde updates zijn geïnstalleerd met betrekking tot de webcam. Als dat het geval is kan je die update (driver) eens verwijderen, HP geeft dit ook als mogelijke oplossing aan bij gelijkaardige problemen.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
10
De-installeer eens de webcam driver/software en herstart daarna de computer.
Als het goed wordt na de herstart automatisch de driver/software opnieuw geïnstalleerd.

Geeft dat verbetering ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hardware & Randapparatuur”