Plaats reactie
1
Hallo.

Ik heb gewoon een korte vraag, het merk lenovo is dat een goed merk of kan ik beter voor een bv. asus gaan?
Ik gebruik geen zware programma`s het is meer voor de gewone thuis dingen internette.
17 inch moet het wel zijn en spotify.
4
Lenovo is een prima merk. Heb zelf hier een laptop waar ooit nog eens Windows Vista op gestaan heeft en nu Windows 10 op draait en werkt nog altijd prima.
Op het Piepcomp forum las ik van iemand (klik) die de installatieschijf kwijt was en gratis van Lenovo een nieuwe gekregen had.

Ik durf niet te zeggen of Asus of Lenovo beter is, volgens mij ligt dat allemaal een beetje op hetzelfde niveau maar Lenovo is wat duurder als je componenten vergelijkt schijnt het.
Wat ik zelf zou doen is kijken wat je hebben wilt en dan met name aanwezige cpu, grafische kaart, harddisk grootte en geheugen met elkaar vergelijken.
Greetings, Black Tiger.
5
Bedankt voor de antwoorden.
Ik heb niet veel laptop eisen maar als je naar acer kijk ik heb nu een Acer en ik heb daar koeling problemen mee, de CPU haalt een temperatuur van 80 tot 100 graden de fan draaide geregeld volle snelheid, heb wel eens getracht om hem van binnen te cleanen maar dat durf ik niet, de koeling openingen lijken schoon te zijn.

En deze is weer 6 jaar oud, dus wel eens toe aan vervanging
6
Dat zijn wel heel hoge en zelfs te hoge temperaturen.
Er is in het verleden wel een AMD processor geweest die gemakkelijk tegen de 80 a 85 graden aan kon lopen, geen idee of je die er in hebt zitten.
Maar 90 tot 100 is echt wel te hoog. Hopelijk draait de fan nog wel, kan ook zijn dat de koelpasta wat vergaan is dan kun je ook dat soort effecten krijgen.
Normaliter helpt het wel om de stofzuiger op de gaten te zetten. Maar als die er al zuiver uit zien, lijkt het me eerder de ventilator of de koelpasta.
Daar moet ie dan sowieso voor open. Doe ik zelf trouwens ook niet.

Succes alvast met de zoektocht, vergelijking en aanschaf!
Greetings, Black Tiger.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hardware & Randapparatuur”