Plaats reactie
1
Als ik mijn CDRom station wil openen lukt dat niet. Het station probeert op te starten maar er gebeurd uiteindelijk niets. Als ik via Configuratiescherm - Apparaatbeheer kijk wordt mijn CDRom station genoemd TSST Corp DVD+- RW SN-208DN en wordt vermeld dat het apparaat correct werkt. In de verkenner wordt het apparaat ook gewoon genoemd. Wellicht moet ik een recentere driver installeren maar ik weet niet hoe dat zou moeten.
2
dat 'werkt correct' zegt helemaal niets over of het apparaat correct werkt, alleen maar dat windows dat apparaat heeft aangetroffen en constateert dat er drivers voor zijn geïnstalleerd.
dat zijn gewoon basis-windows-drivers, dus opnieuw installeren daarvan heeft geen nut.
wat je wel kan doen: ga apparaatbeheer, selecteer de cdspeler, rechtsklik en kies installatie ongedaan maken.
daarna: ga start/afsluitmenu/optie 'opnieuw opstarten'.
bij die herstart installeert windows de speler weer 'maagdelijk'.
check dan ook of via rechtsklik in de verkenner op de speler de optie 'uitwerpen' werkt.
en overigens: spelers gaan nog wel eens kaduuk, is de ervaring.....
3
OK. Bedankt voor je bericht. Ik ging er vanuit dat de CDRom speler nog goed was. Als ik (via Apparaatbeheer) rechtsklik op de CDRomspeler krijg ik niet de mogelijkheid om de installatie ongedaan te maken. Ik krijg de keuze uit 1) zoeken naar gewijzigde apparaten of 2) Eigenschappen. Daar kom ik dus niet verder mee.
5
Ja, ik had inderdaad niet ver genoeg doorgeklikt. De optie "Uitwerpen" doe het het maar de CDRom speler nog steeds niet, je hoort hem werken maar er gebeurd niets. Ik denk dat de enige oplossing is om er een andere in te zetten?
6
als ie bij meer dan één ingelegd medium het niet doet, lijkt de conclusie 'kaduuk' onontkoombaar.
een nieuwe is zo geplaatst in een desktop, in een laptop lastiger, maar (ook) dan kan een externe helpen, die kosten ook nauwelijks nog iets.
10
Standaardformaat is wel afhankelijk van het type optical drive voor een laptop, is het een slot-in of een drive met lade. Het frontje aan zijkant past niet altijd in iedere laptop, ik heb ooit een drive naar [mention]abbs[/mention] verzonden voor een laptop van een ander merk, maar paste enkel door het frontpanel te verwijderen. Dit is wel iets om rekening mee te houden. Ik heb nog een oude Asus laptop die - intern- wel het formaat heeft van een reguliere optical-drive voor een laptop maar wel een afwijkend frontje heeft.

De optische drive even - in en uitbouwen - en schoonmaken met een busje perslucht zou héél misschien ook kunnen werken. Maar maak hier nooit de laser mee schoon, de kans is groot dat misschien juist de laser defect is, en alleen het loopwerk van de drive nog werkt. In dat geval zit er inderdaad niets anders op dan de drive vervangen.
Afbeelding
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hardware & Randapparatuur”