Plaats reactie
1
 veen MD 98760 akoya, icore3 windows 7 start op en ik krijg zwart scherm met onderaan op
druk F9 voor snelstart medion, F2 voor in de bios te komen of F12 voor bootopties
doch geen enkele werkt. Ik heb de hd eruit genomen en aan een andere laptop gehangen en getest
en die is 100% ok. Ondertussen heb ik ze geformatteerd en opnieuw ingestoken  om er een nieuwe
windows 7 op te zetten mochten er virussen op gezeten hebben, maar ik kan gewoon de windows dvd
niet opstarten, krijg telkens hetzelfde scherm met druk F9 enz.
dan heb ik er een muis aangehangen en bij opstarten geklikt en geklikt en de windowsdvd startte
met: druk enter of kies F8 voor verdere opties, doch het klavier gaat niet en met de muis kan ik
ook niets aanklikken. Kan iemand helpen aub, het is voor een vriendin, dank alvast
2
Hallo,

Het was geen goed idee om de HD te formatteren, dit omdat een Medion een recovery gedeelte heeft om de laptop te herstellen.

Probeer eerst in de Bios te komen: https://www.medion.com/be/nl/service/_l ... n=30018609
Doe in de opstart volgorde de DVD/CD op de eerste plaats zetten, dan kan de laptop vanaf een DVD opstarten.
Daarna kan je pas een nieuwe installatie doen.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
3
hallo,
ja ik weet het van dat formatteren, maar aangezien ik toch de windows dvd had, kon ik toch terug installeren.
Ik heb gedaan volgens de medionlink met DEL, maar werkt niet
ook niet wat er nog altijd op komt:
zwart scherm met onderaan:
Press F9 to Start Medion Fast Boot
Press F2 to Enter BIOS Setup Menu, Press F12 to Enter Multi-Boot Menu
dus dat allemaal werkt niet.
Dan heb ik toch maar de windows DVD eens geprobeerd en een muis aangehangen
en bij opstarten zowat overal tegelijk op geklikt en ... windows setup verscheen!
Doch .... taal Engels, dat was normaal, maar als ik land wou kiezen, kon ik juist scrollen met
de muis naar Dutch Belgium maar bij  klikken floepte het direkt terug naar de Y... van taal..
Dit verscheidene keren geprobeerd, maar steeds hetzelfde, en het klavier zelf ging niks.
kan ik nog iets anders proberen???
4
Hallo,

In de handleiding staat:

BIOS-setup uitvoeren
U kunt het configuratieprogramma alleen even na het opstarten van het systeem
uitvoeren. Als het Notebook reeds is opgestart, schakel deze dan uit en start opnieuw op.
Druk op de F2-functietoets om de BIOS-SETUP op te starten.

Bron: https://www.gebruikershandleiding.com/M ... 87965.html

Zolang er niet is ingesteld vanaf DVD/CD kan je niks doen, lukt dat niet weet ik verder even niks voor je.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hardware & Randapparatuur”