1
Hi!

Op dit moment bezit ik een zeer oude Dell Inspiron 580 uit 2010. Werkt verder prima, dus heb (nog) niet de behoefte om hem te vervangen. Onlangs heeft de videokaart het begeven en ga ik dus nu tijdelijk verder op de interne graphics. Omdat een kennis zijn pc aan het upgraden is, kan ik voor zeer weinig geld videokaart (Asus Geforce GTX 650 1GB) + voeding (Recom PE-600 Plus 600W) overnemen. Ik realiseer me dat beiden ook al flink gedateerd zijn, maar vergeleken met mijn eigen systeem is dit al een hele stap voorwaarts. Normaal zou ik dit nieteens overwegen omdat mijn systeem al zo oud is. Maar nu ik het voor een habbekrats kan overnemen, wil ik toch is kijken wat er mogelijk is (en of het zinvol is om bovenstaande hardware in te voegen). Mijn eigen systeem kent de volgende specificaties:
-CPU: intel core i3 530 @ 2.93 ghz. Clarkdale 32 nm 
-Ram: 4 gb dual-channel DDR3 @ 665 mhz
- Moederboard: Dell 033FF6
- huidige voeding: Bestec, max 300W 

Ik heb al geprobeerd wat info te vinden of de nieuwe(re) onderdelen passen op bijv. moederboard en of bijv. processor dit voeldoende trekt. Vooralsnog heb ik hier niet erg veel over kunnen vinden. Graag vraag ik daarom aan jullie of bovenstaande onderdelen in mijn oude systeem gaan passen. Fysiek, qua afmetingen zou dit in principe moeten lukken volgensmij, maar past bijv moederboard/cpu ook bij deze voeding en videokaart?

Daan.B

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hardware & Randapparatuur”