Het betreft hier laptops van Dell: de ene een i3 met 8 GB geheugen (2016), de andere een i7 met 16 GB geheugen (2017); op beide draait Windows 10 Home, alsmede Bullguard en MBAM.
Het onderzoekprogramma van Dell Support constateert dat het een probleem betreft met de driver tcpip.sys. Ik heb die driver op de i7 bijgewerkt naar de laatste versie, maar het probleem blijft.
Dell komt niet verder dan de laptops terug te zetten naar de fabrieksstand (eventueel met behoud van de eigen bestanden). Dat is nogal wat!
Ook onderstaande opdracht heeft geen verbetering gebracht:
Nu heb ik hier verschillende topics gelezen over dit probleem, wellicht kan ik het via hulp van hier oplossen zonder die rigoureuze maatregel van Dell?Windows PowerShell
Copyright (C) Microsoft Corporation. All rights reserved.
PS C:\WINDOWS\system32> sfc /scannow
Beginning system scan. This process will take some time.
Beginning verification phase of system scan.
Verification 100% complete.
Windows Resource Protection found corrupt files and successfully repaired them.
For online repairs, details are included in the CBS log file located at
windir\Logs\CBS\CBS.log. For example C:\Windows\Logs\CBS\CBS.log. For offline
repairs, details are included in the log file provided by the /OFFLOGFILE flag.
PS C:\WINDOWS\system32>
Het is een zeer irritant probleem en er is mij alles aan gelegen om dit opgelost te krijgen. Help?