Computer Forum voor al uw vragen en problemen.

Register een gratis account om van alle functies op het forum gebruik te kunnen maken.

Problemen met uw computer, of heeft u advies nodig? PC Web Plus helpt u graag verder.

Welkom op PC Web Plus, op dit computerforum kunt u terecht voor gratis hulp bij computerproblemen en allerhande vragen over software, hardware en computerbeveiliging.

Als gast kunt u alleen het forum bekijken en meelezen met de verschillende discussies. U kunt echter geen reacties of commentaar geven op bestaande discussies, of nieuwe onderwerpen op het forum starten met uw vraag of probleem.

Klik op de onderstaande link om geheel gratis een gebruikersaccount op ons forum te registreren. Vanaf dat moment kunt u deelnemen aan de diverse discussies op het forum.

Klik hier om een gratis account te registreren! - of lees onze Welkomstgids door voor meer informatie over het gebruik van het forum.

 
Adjudant
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 23 sep, 2018 14:37:25
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: Windows 10 Home
AV: Bullguard
AM: MBAM
FW: Bullguard
Locatie: Gouda
Contacteer:

Bad_pool_caller BSOD

zo 23 sep, 2018 15:10:03

Op beide laptops thuis heb ik continue last van een BSOD 'Bad_pool_caller'. Microsoft verwijst naar de fabrikant omdat het hun probleem niet is...
Het betreft hier laptops van Dell: de ene een i3 met 8 GB geheugen (2016), de andere een i7 met 16 GB geheugen (2017); op beide draait Windows 10 Home, alsmede Bullguard en MBAM.
Het onderzoekprogramma van Dell Support constateert dat het een probleem betreft met de driver tcpip.sys. Ik heb die driver op de i7 bijgewerkt naar de laatste versie, maar het probleem blijft.
Dell komt niet verder dan de laptops terug te zetten naar de fabrieksstand (eventueel met behoud van de eigen bestanden). Dat is nogal wat!
Ook onderstaande opdracht heeft geen verbetering gebracht:
Windows PowerShell
Copyright (C) Microsoft Corporation. All rights reserved.

PS C:\WINDOWS\system32> sfc /scannow

Beginning system scan.  This process will take some time.

Beginning verification phase of system scan.
Verification 100% complete.

Windows Resource Protection found corrupt files and successfully repaired them.
For online repairs, details are included in the CBS log file located at
windir\Logs\CBS\CBS.log. For example C:\Windows\Logs\CBS\CBS.log. For offline
repairs, details are included in the log file provided by the /OFFLOGFILE flag.
PS C:\WINDOWS\system32>

Nu heb ik hier verschillende topics gelezen over dit probleem, wellicht kan ik het via hulp van hier oplossen zonder die rigoureuze maatregel van Dell?
Het is een zeer irritant probleem en er is mij alles aan gelegen om dit opgelost te krijgen. Help?
'Alles van waarde is weerloos' (Lucebert)

 
pearl
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 775
Lid geworden op: di 15 okt, 2013 10:25:41
Kennisniveau: (3) Expert

Re: Bad_pool_caller BSOD

zo 23 sep, 2018 15:50:27

Waarom Bullgard en Malwarebytes?
Lijkt mij ook de verkeerde sectie.

De Windows Defender is prima en die gebruiken, zou die andere 2 deïnstalleren en kijken of je nog een BSOD krijgt.
https://support.microsoft.com/nl-nl/hel ... s-defender
"Dit is mijn handtekening of sig."
Sometimes, a vendor may misleadingly advertise the I/O clock rate by labeling the MT/s as MHz
https://www.piriform.com/speccy/download
http://www.piriform.com/docs/speccy/usi ... to-the-web
 
Adjudant
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 23 sep, 2018 14:37:25
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: Windows 10 Home
AV: Bullguard
AM: MBAM
FW: Bullguard
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Bad_pool_caller BSOD

zo 23 sep, 2018 16:32:56

pearl schreef:
Waarom Bullgard en Malwarebytes?
Lijkt mij ook de verkeerde sectie.

Het was ooit KPN die "eiste" dat er naast een viruskiller ook een malwarekiller moest draaien. Deze combinatie draait al zolang ik op internet zit, zo ook al met vorige pc's en laptops. Dus een "verkeerde sectie"??
Maar oké, ik zal Bullguard en MBAM tijdelijk buiten werking gooien en de Defender gebruiken  (alhoewel ik als oud UNIX/VMS beheerder helemaal niks op heb met die baggersoftware van Microsoft) en eens kijken wat er gebeurt...
'Alles van waarde is weerloos' (Lucebert)
 
Gebruikersavatar
iEscape
Moderator
Moderator
Berichten: 6422
Lid geworden op: ma 18 okt, 2010 12:50:25
OS: macOS Mojave 10.14.6 & W10Pro&Home
AV: MBAM Pro
FW: NetBarrier 9X macOS

Re: Bad_pool_caller BSOD

zo 23 sep, 2018 17:52:34

Topic verplaatst naar Hardware & Randapparatuur.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
 
PeterJ
Security Helper
Security Helper
Berichten: 6883
Lid geworden op: zo 17 mar, 2013 23:40:56

Re: Bad_pool_caller BSOD

zo 23 sep, 2018 18:39:58

Op beide laptops thuis heb ik continue last van een BSOD 'Bad_pool_caller'.

Maak voor de andere laptop een apart topic aan. Dan blijft het overzichtelijk voor jezelf en de helpers.

SFC /SCANNOW heeft wat gerepareerd op 1 van de 2 computers. Enige verbetering hierna ?
Post aub het logbestand C:\Windows\Logs\CBS\CBS.log als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
 
Adjudant
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 23 sep, 2018 14:37:25
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: Windows 10 Home
AV: Bullguard
AM: MBAM
FW: Bullguard
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Bad_pool_caller BSOD

wo 26 sep, 2018 21:01:07

Ik heb op beide laptops dezelfde acties uitgevoerd: MBAM en Bullguard gedeïnstalleerd en Windows Defender ingeschakeld. Sfc /scannow heeft op de i7 bijgaand logbestand opgeleverd.

Het BSOD Bad_pool_caller is vooralsnog niet meer voorgekomen. Moet ik hieruit concluderen dat Windows 10 geen externe virus- en malwarebeveiliging meer nodig heeft/accepteert??

In ieder geval bedankt voor het meedenken en de tips.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
'Alles van waarde is weerloos' (Lucebert)
 
PeterJ
Security Helper
Security Helper
Berichten: 6883
Lid geworden op: zo 17 mar, 2013 23:40:56

Re: Bad_pool_caller BSOD

wo 26 sep, 2018 21:26:15

Sfc /scannow heeft op de i7 bijgaand logbestand opgeleverd.

Het logje is van vandaag, niet van 23 september, de datum van je eerste bericht. Daarmee kunnen je we niets.

Het BSOD Bad_pool_caller is vooralsnog niet meer voorgekomen. Moet ik hieruit concluderen dat Windows 10 geen externe virus- en malwarebeveiliging meer nodig heeft/accepteert??

Dat is een beetje kort door de bocht. Je kan MBAM eens opnieuw installeren en het een paar dagen aankijken. Krijg je weer problemen, de-installeer het dan en herstart de computer.
Ondervindt je geen problemen of je zit zonder MBAM, dan kan je Bullguard installeren.
Kijk het een paar dagen aan en meld het resultaat.
Let op: Doe dit op de i7 computer. Maak voor je i3 computer een nieuw topic, dan blijft het voor jezelf en de helpers overzichtelijk.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
 
Adjudant
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 23 sep, 2018 14:37:25
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: Windows 10 Home
AV: Bullguard
AM: MBAM
FW: Bullguard
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Bad_pool_caller BSOD

wo 26 sep, 2018 21:39:37

Het logje is wel degelijk van 23/9.
Ik ga e.e.a. uitproberen op de i7. De andere laptop volgt dan eventueel.
Bedankt voor de tips.
'Alles van waarde is weerloos' (Lucebert)
 
PeterJ
Security Helper
Security Helper
Berichten: 6883
Lid geworden op: zo 17 mar, 2013 23:40:56

Re: Bad_pool_caller BSOD

wo 26 sep, 2018 21:50:43

Het logje is wel degelijk van 23/9.

Het eerste logregel is
2018-09-26 17:29:39, Info                  CBS    TI: --- Initializing Trusted Installer ---

Het logje van 23 september is automatisch hernoemd of inmiddels verwijdert
Open met de verkenner de map C:\Windows\Logs\CBS
Maak een screenshot, hoe je dat doet lees je HIER.
Upload het afbeeldingsbestand naar https://www.imgdumper.nl.
Je krijgt dan een aantal links. Post alleen de eerste link in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten