Pagina 1 van 1

Printer doet het niet meer

Geplaatst: 13 sep 2018 14:33
door vib189
Heb sedert meerdere jaren een EPSON Stylus SX400 tot mijn algehele tevredenheid. Sedert enkele dagen doet hij het niet meer. Krijg het bericht : " printer offline ". Heb instructies gevold van Epson om printer terug " online" te krijgen, maar niets lukt. Mogelijk is de printer te oud voor Windows 10 ?

Re: Printer doet het niet meer

Geplaatst: 13 sep 2018 18:20
door swake
Al eens geprobeerd met de printersoftware en drivers te verwijderen, en opnieuw installeren .

Re: Printer doet het niet meer

Geplaatst: 13 sep 2018 19:40
door vib189
IK heb 14 dagen geleden de software van de printer met de originele CD van aankoop van de printer terug geinstalleerd.

Re: Printer doet het niet meer

Geplaatst: 13 sep 2018 20:49
door abbs
Hallo,

Deze printer moet op Windows 10 werken.
Verwijder de printer eens via deze uitleg: https://www.epson.co.uk/viewcon/corpora ... /8069/2781

Download de laatste nieuwe drivers hier: https://www.epson.nl/support?productID= ... nd_manuals
Kies eerst voor welke Windows 10 je ze nodig heb 32 of 64 bits.
Als alles werkt kan je indien nodig de rest van de software downloaden en installeren.

Re: Printer doet het niet meer

Geplaatst: 14 sep 2018 09:43
door vib189
De printer is intussen in orde en werkt zoals het moet. Dit heeft mijn inziens te maken met het feit dat meerdere programma's heel traag of niet reageerden en moeilijk of niet te openen waren, zo ook malwarebytes premium. Ondertussen heb ik malwarebytes terug aan het werk gekregen en bij een eerste scan werden al 79 " bedreigingen " gedetecteerd. Na verwijdering van deze en heropstart van de pc was de printer o.k. Andere programma's blijven echter moeilijk te openen. Ik zal hierover misschien een nieuwe vraag indienen. Alleszins erg bedankt voor jullie adviezen en prompte antwoorden.

Re: Printer doet het niet meer

Geplaatst: 14 sep 2018 09:48
door abbs
Hallo,

Het beste is om dan in de sectie Malware een nieuw onderwerp te starten: viewforum.php?f=206
Dan kunnen we deze pc weer schoonmaken, doe daarvoor het volgende:

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
Plaats dan in je nieuwe onderwerp de logjes en het logje van Malwarebytes.

Re: Printer doet het niet meer

Geplaatst: 14 sep 2018 10:22
door vib189
Heb gedaan zoals gevraagd maar kan geen logje vinden van malwarebytes.

Re: Printer doet het niet meer

Geplaatst: 14 sep 2018 10:24
door abbs
vib189 schreef:Heb gedaan zoals gevraagd maar kan geen logje vinden van malwarebytes.
We gaan verder in dat onderwerp dan blijft het overzichtelijk :good:
Ik geef je daar uitleg hoe het logje te plaatsen.

Re: Printer doet het niet meer

Geplaatst: 14 sep 2018 10:28
door vib189
O.K.