Printer doet het niet meer

Plaats hier al uw vragen met betrekking tot de hardware van uw computer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
vib189
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 150
Lid geworden op: 10 mar 2015 16:32
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: Windows 10
AV: Avast premier
AM: malwarebytes
FW: Avast

#1

13 sep 2018 14:33

Heb sedert meerdere jaren een EPSON Stylus SX400 tot mijn algehele tevredenheid. Sedert enkele dagen doet hij het niet meer. Krijg het bericht : " printer offline ". Heb instructies gevold van Epson om printer terug " online" te krijgen, maar niets lukt. Mogelijk is de printer te oud voor Windows 10 ?
Gebruikersavatar
swake

#2

13 sep 2018 18:20

Al eens geprobeerd met de printersoftware en drivers te verwijderen, en opnieuw installeren .
Gebruikersavatar
vib189
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 150
Lid geworden op: 10 mar 2015 16:32
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: Windows 10
AV: Avast premier
AM: malwarebytes
FW: Avast

#3

13 sep 2018 19:40

IK heb 14 dagen geleden de software van de printer met de originele CD van aankoop van de printer terug geinstalleerd.
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16069
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam
Ontvangen likes: 1

#4

13 sep 2018 20:49

Hallo,

Deze printer moet op Windows 10 werken.
Verwijder de printer eens via deze uitleg: https://www.epson.co.uk/viewcon/corpora ... /8069/2781

Download de laatste nieuwe drivers hier: https://www.epson.nl/support?productID= ... nd_manuals
Kies eerst voor welke Windows 10 je ze nodig heb 32 of 64 bits.
Als alles werkt kan je indien nodig de rest van de software downloaden en installeren.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
vib189
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 150
Lid geworden op: 10 mar 2015 16:32
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: Windows 10
AV: Avast premier
AM: malwarebytes
FW: Avast

#5

14 sep 2018 09:43

De printer is intussen in orde en werkt zoals het moet. Dit heeft mijn inziens te maken met het feit dat meerdere programma's heel traag of niet reageerden en moeilijk of niet te openen waren, zo ook malwarebytes premium. Ondertussen heb ik malwarebytes terug aan het werk gekregen en bij een eerste scan werden al 79 " bedreigingen " gedetecteerd. Na verwijdering van deze en heropstart van de pc was de printer o.k. Andere programma's blijven echter moeilijk te openen. Ik zal hierover misschien een nieuwe vraag indienen. Alleszins erg bedankt voor jullie adviezen en prompte antwoorden.
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16069
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam
Ontvangen likes: 1

#6

14 sep 2018 09:48

Hallo,

Het beste is om dan in de sectie Malware een nieuw onderwerp te starten: viewforum.php?f=206
Dan kunnen we deze pc weer schoonmaken, doe daarvoor het volgende:

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
Plaats dan in je nieuwe onderwerp de logjes en het logje van Malwarebytes.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
vib189
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 150
Lid geworden op: 10 mar 2015 16:32
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: Windows 10
AV: Avast premier
AM: malwarebytes
FW: Avast

#7

14 sep 2018 10:22

Heb gedaan zoals gevraagd maar kan geen logje vinden van malwarebytes.
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16069
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam
Ontvangen likes: 1

#8

14 sep 2018 10:24

vib189 schreef:Heb gedaan zoals gevraagd maar kan geen logje vinden van malwarebytes.
We gaan verder in dat onderwerp dan blijft het overzichtelijk :good:
Ik geef je daar uitleg hoe het logje te plaatsen.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
vib189
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 150
Lid geworden op: 10 mar 2015 16:32
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: Windows 10
AV: Avast premier
AM: malwarebytes
FW: Avast

#9

14 sep 2018 10:28

O.K.
Plaats reactie

Terug naar “Hardware & Randapparatuur”