Plaats reactie
1
Hallo allemaal,

Ik ben een nieuwe forum gebruiker geworden en ben een beginner op pc gebied.
Heb problemen met mijn WD Mycloud 2 Tb , heb een tijdje geleden de cloud gereset met een paperclipje een 40 sec. reset.
Maar daarna gaat de cloud niet verder en het rode ledje blijft constant branden maar moet eigenlijk blauw worden en blijven , het netwerk lampje knippert wel groen , maar de cloud is niet meer zichtbaar in Windows 10 en ook niet in de router .
Heb ook al een nieuwe utp kabel en een andere poort op de router gebruikt.
Moet ik mijn Cloud nas nu afschrijven of is er nog een oplossing voor mijn probleem ?
Graag een antwoord in eenvoudige taal , bij voorbaat dank.
3
De userguide zegt:
Fault/action required
Red
Solid (dus niet knipperend)
The following faults trigger this state:
• Disk SMART failure
• Data volume does not exist
• System volume does not exist
• System thermal shutdown (75 °C)
Er is blijkbaar iets serieus gebeurd. Ik lees waarschuwingen als je niet lang genoeg (3 minuten) wacht: Bv.: Interupting the factory restore proces may damage the device.

Ik weet niet of je de drive uit de omhulling kunt halen. Als dit wel kan kun je die mss nog via een kabeltje aansluiten. Dit in de hoop dat het dan niet de drive zelf is maar de interface welke defect zou kunnen zijn.
Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep :wink:
Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken want dat gaat gebeuren! En dan?
7
voor vrijwel alle 'uitgebouwde externe disks' geldt dat ze niet direct door windows gelezen kunnen worden.
de interface zorgt normaliter voor de 'vertaling', dus als die er tussenuit is helpt het meestal niet om de kale schijf aan een windows pc te hangen.
met een Linux-live-cd waarmee je de pc opstart zonder dat windows beschadigt, lukt dat wel en kun je de data overschrijven naar een andere disk.
Linux-live cd instructies: https://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic.php?t=5328
8
Falstring ,
Bedoel je als de schijf uit de ombouw is , of als ie nog is ingebouwd en met wat voor kabel moet ie dan worden aangesloten op de pc ?
14
Heb de "Boot" verandert maar maar pc start niet op van dvd Ubuntu , wat is er fout gegaan , kan ik ook meteen de hd formateren in windows 10 zonder bestanden eraf te halen ???
Heb de hd aangesloten via een Renkforce USB20 To SataIII + IDE op mijn pc en verkenner ziet de schijven plus minus 7 stuks maar kan niet lezen wat er op staat , wil ze wel formateren ( kan ik dit toestaan en doen ?) Staan geen belangrijke dingen op.
15
als er geen belangrijke dingen op staan kan je het formatteren gewoon laten gebeuren.
wil je dat toch niet: om van die ubuntu dvd op te starten zou het kunnen helpen om eerst in de bios de optie 'safe start' of 'secure start' uit te schakelen.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “NAS, Cloudopslag & Webhosting (Servers)”