Plaats reactie
1
Ik heb al een tijd een printer probleem - pas vandaag Windows 10 updates april 2018 opgehaald
en ben zachtjes aan ten einde raad.

Laptop F555L - Printer Canon MG 5150 die het altijd naar behoren heeft gedaan.

Alles bekabeld dus niet draadloos.

Uit controle rolt:
samengesteld USB apparaat functioneert niet goed met USB 3.0 = niet opgelost

Ik sta open voor tips en goede raad.
2
Op jouw Asus F555L laptop zullen meerdere USB aansluitingen zitten. Waarschijnlijk zowel USB 2.0 als USB 3.0 aansluitingen.
De foutmelding vertelt je dat je printer niet goed functioneert wanneer hij is aangesloten op een USB 3.0 poort.
De eenvoudigste oplossing is om op je laptop te zoeken naar een USB 2.0 poort en dan de printer op die USB 2.0 poort aan te sluiten.
Hieronder een afbeelding waarop het verschil te zien is tussen USB 2.0 en USB 3.0 poorten:
Afbeelding Je ziet het verschil dus aan de kleur: blauw is USB 3.0
3
Dank voor reactie. Ik heb nooit geweten dat er verschil in poorten zit.
Printer is nu aangesloten op 2.0 poort. Testpagina Windows is probleemloos af te drukken maar
zodra ik een Word doc print krijg in een blanco pagina?
4
Ik heb een vermoeden waardoor het probleem veroorzaakt wordt, maar om zeker te zijn zou ik graag zien dat jij onderstaande bijlage downloadt en daarna opent in Word. Probeer de bijlage af te drukken. Wat is het resultaat? Ik heb het vermoeden dat de gekleurde regels van dat Word bestand wél afgedrukt zullen worden, maar de zwarte regels niet. Klopt dat?
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
5
Excuus voor late reactie (gezondheid - laptop niet meer aan gehad).
Idd - kleuren worden allemaal afgedrukt behalve zwart.
6
Ik hoop dat het intussen weer beter gaat met je gezondheid. Die is belangrijker dan een printer...

In je printer zitten 2 zwarte cartridges: een dikke en een dunne.
Het probleem zit bij de dikke cartridge: zwart PGBK.
De spuitkanaaltjes zijn verstopt.
Je kunt eerst een dieptereiniging proberen, waarbij je ervoor kiest om alleen zwart PGBK te laten reinigen.

En zo doe je dat:
Klik op Start > Instellingen > Apparaten > Printers en scanners
Klik in het rechter veld op jouw printer, zodat de knop Beheren zichtbaar wordt:
Afbeelding Klik op de knop Beheren, en daarna op Printereigenschappen.
In het venster Eigenschappen van Canon MG 5150 Printer klik je eerst op het tabblad Onderhoud.
Klik dan op de knop Diepte-reiniging.
Het venstertje Diepte-reiniging opent. Bij Inktgroep kies je Zwart PGBK. Daarna klik je op Uitvoeren:
Afbeelding Nadat deze diepte-reiniging voltooid is, controleer je of zwarte tekst weer wordt afgedrukt.
Nog geen succes? Dan zou je opnieuw een diepte-reiniging zwart PGBK kunnen uitvoeren, maar zo'n reiniging kost sloten inkt.
Het is dan voordeliger om een zogenoemde reinigingscartridge te bestellen.
Die reinigingscassette zet je op de plaats van de dikke zwarte cartridge en daarna voer je een of meer diepte-reiningingen door, waarbij je steeds kiest voor alleen Zwart PGBK.

Je kunt zo'n reinigingscartridge bij verschillende bedrijven bestellen, bijvoorbeeld bij 123inkt.nl: https://www.123inkt.nl/Canon-PGI-525PGB ... html#Canon
Op die pagina zie je de link (in blauwe letters): 'Uitleg reinigingscassette'. Het is van belang dat je die handleiding goed leest en de instructies opvolgt.
Ik ben zo vrij geweest om die handleiding over het gebruik van de reinigingscassette als pdf bestand toe te voegen aan dit bericht.
Ik hoop dat je er zo uitkomt. Laat maar weten of het gelukt is.

(Ik had zo'n 1½ jaar geleden hetzelfde probleem met mijn Canon MP610 printer, en dankzij de reinigingscartridge is bij mij het probleem opgelost.)
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hardware & Randapparatuur”