Plaats reactie
1
Hallo,

Ik heb hier van een collega een oude Asus laptop gekregen met de vraag of ik deze terug aan de praat kan krijgen.

Het gaat om een asus F551CA-SX203H.

Ik probeerde die te starten maar hij geeft geen kick meer. Ondertussen ook eens de harde schijf uitgehaald maar die blijkt ook stuk te zijn (maakt een tikkend geluid).

De vraag is, wat zou ik kunnen doen om de laptop weer te doen draaien?

Groeten,
Bjorn
2
Als de HDD defect is zul je er een andere in moeten zetten anders gaat er niets gebeuren.
Verder de accu/lader controleren. Als er ook geen ledjes gaan branden vrees ik voor het mobo (al is het niet logisch te denken dat alles defect is).
Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep :wink:
Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken want dat gaat gebeuren! En dan?
3
Hallo,

Heb een andere harde schijf geplaatst en de laptop start nu wel op.
Hij vraagt direct een bios wachtwoord. Mijn collega weet het wachtwoord ook niet. 
Enig idee hoe ik dat wachtwoord kan vinden?
6
Er staat ook in dat je de bios batt. los kunt maken. Je moet volgens mij wel geluk hebben om er bij te kunnen zonder je hele mobo te demonteren.
Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep :wink:
Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken want dat gaat gebeuren! En dan?
8
Er is ook nog sprake van een jumper verwijderen, maar daar zal wel hetzelfde voor gelden.
Many motherboards feature a set of jumpers or dipswitches that will clear the CMOS and wipe all of the custom settings including BIOS passwords. The locations of these jumpers / dipswitches will vary depending on the motherboard manufacturer and ideally you should always refer to the motherboard or computer manufacturers documentation. If the documentation is unavailable, the jumpers/dipswitches can sometimes be found along the edge of the motherboard, next to the CMOS battery, or near the processor. Some manufacturers may label the jumper / dipswitch CLEAR - CLEAR CMOS - CLR - CLRPWD - PASSWD - PASSWORD - PWD. On laptop computers, the dipswitches are usually found under the keyboard or within a compartment at the bottom of the laptop.
Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep :wink:
Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken want dat gaat gebeuren! En dan?
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hardware & Randapparatuur”