Plaats reactie
1
Beste, 

sinds enkele dagen vertoont mijn pc kuren. steeds vaker blijft de pc hangen tijdens het opstarten, heel af en toe lukt het om de pc volledig op te starten en in windows 10 terecht te komen (zoals nu). Veelal blijft de pc hangen in het scherm waar ook wordt aangegeven 'druk del om bios te openen, F12 voor Boot menu'. Vervolgens gebeurd er niks. 

eenmaal in windows lijkt het normaal te werken, af en toe is de verkenner wat traag. Wel krijg ik een hardware fout wanneer ik bestanden wil kopiëren van bijv. de SSD schijf naar een externe harde schijf: Fout 0x800701E3: De aanvraag is mislukt door een onherstelbare hardwarefout. Ik vraag me echter af in hoeverre dit van invloed kan zijn op het opstarten van windows. Vooralsnog wil ik niet proberen om windows opnieuw op te starten zonder dat deze externe harde schijf is aangesloten omdat ik bang ben niet meer in windows te komen. 

Via de site las ik over speccy, dat heb ik uitgevoerd:
 
http://speccy.piriform.com/results/nc8E ... uPTij1RW1H

Iemand enig idee wat dit kan zijn of wat ik kan uitvoeren? 
2
Er kunnen natuurlijk meerdere oorzaken zijn:
Als je niet in de bios of het boot menu komt om te controleren of de juiste disk is geselecteerd lijkt het mij dat er iets met je bios zelf of moederbord aan de hand is.
Als ik je tekst verleerd interpreteer en je dat niet echt geprobeerd hebt maar dat hij gewoon in het bios scherm blijft hangen zonder door te starten denk ik eerder, omdat hij soms wél en soms niet doorstart, dat er of iets met de sata kabels, dan wel met de SSD zelf iets aan de hand is.
Wat zegt Samsung Magician over de gezondheid van de SSD (Ik neem ten minste aan dat je Samsung Magician hebt geïnstalleerd)
(Is die USB drive werkelijk een SSD of een foutje van Speccy?)
Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep :wink:
Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken want dat gaat gebeuren! En dan?
3
Beste Veng,

Ik kan wel in de biis komen. De boot instellingen staan juist ingesteld.
Ik zal een andere sata kabel proberen en Samsung Magician installeren. Dat heb ik nog niet gedaan.
Die USB is een externe ssd schijf inderdaad. Hiervan is dus 1 van de 2 partities beschadigd. Wellicht dat dit de oorzaak is van de opstartproblemen of vice versa?

Ik zit er zelf aan te denken om de ssd waarop Windows staat te formateren en Windows opnieuw te installeren. Hopelijk geeft dit de oplossing en is de ssd of andere hardware niet beschadigd. Is er nog een progje die dat kan achterhalen?
4
Samsung Magician controleert zelf de SSD en toont je eventueel ook de SMART waarden. Afbeelding Of die USB drive het probleem is is natuurlijk gemakkelijk te controleren door die los te koppelen.
Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep :wink:
Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken want dat gaat gebeuren! En dan?
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hardware & Randapparatuur”