Plaats reactie
1
in mijn PC zit een combinatiekaartlezer voor SD, MMC T-flash en nog een heel stel kaart formaten.en een extra USB2 poort
Als ik nu de SD-kaart erin steek (of mini Sd in een adaptor vind ik deze niet terug in de verkenner.
Het lijkt net of het apparaat niet wordt herkend al wordt de USB poort die erin zit wel herkend en deze kan ook worden gelezen.
Uit een oudere dump van Speccy heb ik het volgende apparaat gehaald  <entry value="Generic SD MS Reader USB Device" />
Ik neem aan dat dat de aanduiding voor de SD kaartlezer is.
Ik heb al gekeken of het iets met de drivers is, maar volgens de PC is de driver voor het USB apparaat "GenericUSB Hub" up to date en ik zou niet weten waar ik hem anders kan vinden in apparaten

m.v.g
Gerrit-B
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
2
in apparaatbeheer hier staat de kaartlezer genoemd onder schijfstations.
verwijder hem daar eens: rechtsklik en kies 'installatie ongedaan maken' en vervolgens ga je start - afsluitmenu - optie 'opnieuw opstarten'.
bij de herstart zal windows het apparaat ontdekken en maagdelijk installeren. werkt dat niet, dan kon het dingetje wel eens kapot wezen; dat de usbpoort het doet zegt niets, want de kaartlezer is een fysiek andere component in hetzelfde kastje.
3
Bedankt Falstring.

Staat hij dan onder mass storage device USB device
dus hier stuurprogramma verwijderen en opnieuw opstarten?

alvast bedankt
Gerrit-B
6
Falstring
"mass storage device USB device" is bij mij een item onder schijfstations en lijkt mij de combinatie van kaartlezer en USB.
ik heb het geprobeerd, maar geen resultaat dus ik vrees dat de kaartlezer inderdaad defect is.
Maar gelukkig kost deze geen vermogen heb ik op internet gezien

groeten en bedankt voor je hulp
Gerrit-B
7
ja, dan zou dat 'm wel moeten zijn geweest.
succes met je nieuwe kaartlezertje!

maar wacht nog even tot de volgende updates als je w10 draait: er is een verbeterde versie onderweg van vorige updates die merkwaardige usb problemen met zich brachten,,,
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hardware & Randapparatuur”