Windows reageert niet

Plaats hier al uw vragen met betrekking tot de hardware van uw computer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Georgy
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 14 jul 2015 18:56
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: Windows 10
AV: Avast Premier
AM: MBAM
FW: Windows Firewall

#1

16 jan 2018 17:42

Beste,

Mijn laptop ondervindt de laatste tijd veel problemen.

- Opstartproblemen: bij opstarten krijg ik eerst een wazig beeld te zien waar alle kleuren door elkaar vast zitten.
- Windows reageert niet: gebeurt constant
- Scrollen gaat heel traag

Ik zou graag foto's willen toevoegen maar ik krijg steeds de melding dat het bestand te groot.

Alvast bedankt voor de hulp.
Gebruikersavatar
iEscape
Moderator
Moderator
Berichten: 7090
Lid geworden op: 18 okt 2010 12:50
Bericht indicaties: 3
OS: macOS Catalina 10.15.4
FW: NetBarrier X9
Gegeven likes: 1
Ontvangen likes: 1

#2

17 jan 2018 02:13

Maximaal grootte om een afbeelding te plaatsen is 800 pixel (breedte of hoogte), zie deze link en scroll naar Schermafbeelding(en) plaatsen op een Forum.

Vanaf wanneer is het probleem?
Indien mogelijk voer onderstaande uit, zodat de helpers informatie krijgen over de computer:

Download Afbeelding Speccy naar het bureaublad en installeer deze.
  • Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.
  • Let op!!! Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.
  • Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.
  • Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".
  • In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.
  • Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
Gebruikersavatar
Georgy
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 14 jul 2015 18:56
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: Windows 10
AV: Avast Premier
AM: MBAM
FW: Windows Firewall

#3

18 jan 2018 23:16

http://speccy.piriform.com/results/Rrcd ... T8h2GL0rAL

Het probleem met opstarten waarbij mijn scherm blijft hangen is al een tijdje bezig (sinds begin vorig jaar).
Het traag lopen van de PC is nog niet zo lang geleden begonnen (een aantal weekjes).
compressjpeg.zip
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
Georgy
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 14 jul 2015 18:56
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: Windows 10
AV: Avast Premier
AM: MBAM
FW: Windows Firewall

#4

27 jan 2018 03:37

Niemand die mij verder kan meehelpen?
Gebruikersavatar
dorado
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 582
Lid geworden op: 25 jun 2011 17:52
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: LM
AV: Comodo
FW: UFW

#5

27 jan 2018 08:15

Een zwart scherm (na een Windows 10 upgrade) kan meerdere oorzaken hebben. De meest voorkomende zijn echter het stuurprogramma van de videokaart, het uitsturen van beeld naar een andere video uitgang (Bijvoorbeeld HDMI-, VGA-poort etc), of een probleem met het vergrendel scherm. Wanneer je opstart naar een zwart scherm, probeer je deze stappen eerst:


Zwart of flikkerend scherm voor het inloggen:

1. Probeer andere video uitgangen. Soms kan het zijn dat een verandering van driver de video naar een andere video kaart dan wel uitgang stuurt (bijvoorbeeld HDMI naar DVI, Displayport naar VGA). Probeer ook van output te wisselen door de Windows toets +
p in te drukken en vervolgens de p weer in te drukken gevolgd door enter. Herhaal dit 4 keer om door alle video output opties te lopen en alle uitgangen geprobeerd te hebben.

2. Probeer de pc op te starten in veilige modus met netwerk opties of de modus met lage resolutie om zo de video kaart driver te kunnen updaten.
o Na 3 gefaalde opstart cyclus, start Windows mogelijk op in de herstel omgeving. Gebeurt dit niet, gebruik dan de Windows 10 installatie media om op te starten vanaf dat medium en in de herstel omgeving te komen. Je kunt dit medium op een andere pc maken met de Media Creation Tool voor Windows 10.
o Eenmaal in de herstel omgeving, selecteer je probleem oplossen, geavanceerde opties, opstart instellingen en vervolgens opnieuw opstarten. Zodra de pc opnieuw opstart, krijg je een aantal opties. Druk op 5 of F5 voor veilige modus met netwerk (of probeer
de optie met lage resolutie).
o Open het apparaat beheer (Windows toets + x) en klap de beeldschermadapters open. Wanneer je 2 video adapters ziet, klik je met rechts op de geïntegreerde videokaart (bijvoorbeeld Intel HD 4000 or AMD Radeon HD 4200), selecteer uitschakelen en start de
pc opnieuw op. Mocht dit niet werken, ga dan terug naar de beeldscherm adapters. Schakel de uitgeschakelde adapter in en de ander juist uit. Zie je slechts een beeldscherm adapter, klik die dan met rechts aan. Kies eigenschappen en open tabblad driver. Kies
vorig stuurprogramma. Helpt dit niet, kies in dit scherm dan voor het verwijderen van het stuurprogramma. Zet daarbij het vinkje om de software ook te verwijderen.
o Controleer vervolgens op Windows updates of de website van de fabrikant van de videokaart, om zo een update op die videokaart driver te bemachtiging. Er worden momenteel namelijk veel nieuwe drivers uitgebracht door de videokaart fabrikanten. De beste
drivers zijn daarom pas een paar dagen oud.


Heb je het zwarte scherm pas na het inloggen en zie je enkel een muis aanwijzer:

1. Terwijl je in het zwart scherm zit druk je op ctrl+alt+del en open je het taakbeheer
2. Zodra deze zichtbaar is, zoek je explorer.exe in het details tab. Klik die met rechts aan en beëindig het proces. Open bestand links boven en maak een nieuwe taak aan. Typ explorer.exe en start het proces. Mocht dit het zwarte scherm probleem
verhelpen, dan is het vergrendel scherm waarschijnlijk beschadigd. Om beschadigde systeembestanden te herstellen, mag je met rechts op het start menu klikken en de command prompt met beheerders rechten openen. In de command prompt typ je het onderstaande gevolgd
door enter:
Dism /online /cleanup-image /restorehealth
Zodra deze scan klaar is, typ je dit gevolgd door enter:
Sfc /scannow
Zodra die klaar is, open je het start menu, typ je powershell en het zoekresultaat Powershell klik je met rechts aan. Voer die uit als beheerder (administrator). Kopieer de onderstaande regel en plak die met rechter muisknop in powershell:
Get-AppXPackage | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register "$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml"}
3. Mocht dit niet helpen, dan kan het probleem in het gebruikers account zitten. Om dit te testen, maken we een nieuwe gebruiker aan met het volgende commando (verander hierbij “<password>” naar een wachtwoord naar keuze:
net user test <password> /add
net localgroup Administrators test /add

4. Hiermee heb je een test gebruiker aangemaakt. Probeer die gebruiker uit om te controleren of het voorgaande profiel echt beschadigd is..


Een goede thread met aangepaste stappen vind je hier:
http://answers.microsoft.com/en-us/wind ... 8892592298
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hardware & Randapparatuur”