Plaats reactie
1
beste leden het hijackthis.nl forum heeft mij doorverwezen naar jullie ivm mijn probleem hier de link.
als mijn pc uit ruststand of na opstart  van de pc krijg ik een zwart scherm  dan moet ik de laptop terug dicht doen effe wachten openen en dan gaat het scherm terug .
2
Indien dit probleem nog steeds van toepassing is, kan je dan even het volgende doen?

Download Speccy naar het bureaublad en installeer deze.
  • Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.
  • Let op!!! Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.
  • Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.
  • Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".
  • In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.
  • Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware
4
Hallo furax01

Allereerst mijn excuses voor de late reactie op je topic!

Er zijn een aantal zaken die me in de Speccy log opvallen:
Allereerst heb je een supervette SSD in die oude laptop gestoken!!

De BIOS van je moederbord is danig verouderd. Het moederbord is hierdoor eigenlijk niet geschikt voor Windows 10. Gelukkig heeft HP hiervoor nog niet zolang geleden nog een update uitgebracht (28 februari 2018). Deze is hier te downloaden: http://ftp.hp.com/pub/softpaq/sp85501-86000/sp85528.exe
Het is van cruciaal belang dat je tijdens installatie van deze update de laptop met de stroom verbind. Best is ook de batterij minimaal 25% opgeladen en in goede staat. Als de laptop tijdens dit proces van de stroom onderbroken wordt, loop je kans dat de laptop nooit meer opstart.

Verder kan je bij problemen met slaapstand ook het volgende proberen:
Druk Windowstoets + X > Energiebeheer
Vervolgens kies je aan de rechterkant van het scherm voor Extra Energie-instellingen
In het schermpje wat dan opent kijk je aan de linkerkant voor Het gedrag van aan- en uitknoppen bepalen
Bovenaan dit schermpje klik je op de blauwe letters Instellingen wijzigen die momenteel niet beschikbaar zijn
Vervolgens haal je het vinkje weg bij Snel opstarten inschakelen (aanbevolen).

Dit is een vreemd truukje, maar wil bij problemen als deze wel eens werken. Overigens merk je geen verschil in opstart- en afsluittijd.

Succes!!
5
hoi ik denk dat het gelukt is voor het moment geen probleem meer behalve dat mijn sdcard reader en smartcardreader niet meer werken na de herinstalatie van windows .
Alvast bedankt voor de hulp 
6
Hoi furax01, 

Mooi zo dat is alvast goed nieuws!! 

Worden de kaartlezers aangesloten via usb of zitten deze ingebouwd? 

Groetjes, 

Dave
8
Probeer eens Windowstoets + X >> Apparaatbeheer. 
In de lijst ga je op zoek naar de kaartlezer. Klik daarop met de rechtermuisknop en vervolgens Stuurprogramma bijwerken
Vervolgens kies je voor de bovenste optie Automatisch naar bijgewerkte stuurprogramma's zoeken. 

Datzelfde doe je ook als er mogelijk nog gele uitroep- of vraagtekens bij staan. 
9
sd opslag heeft de nieuwste stuurprogrammas en de andere items met een geel uitroepteken vind hij geen stuurprogrammas voor . de smartcardreader vind ik niet
13
Ok even gefocust op dat geen uitroepteken in apparaatbeheer. Klik daarop met je rechtermuisknop > Eigenschappen. 
In het volgende scherm ga je naar tabblad Details en bij Eigenschap selecteer je Hardware-ID. 

Je mag daarvan de bovenste naar je volgende reactie kopiëren. Indien er meerdere uitroep- of vraagtekens zijn, graag allemaal. 
14
PCI\VEN_197B&DEV_2392&SUBSYS_1618103C&REV_30
ACPI\VEN_HPQ&DEV_0004
USB\VID_138A&PID_003C&REV_0086
PCI\VEN_8086&DEV_1C3D&SUBSYS_1618103C&REV_04
USB\DEVICE_DESCRIPTOR_FAILURE

dit zijn ze allemaal
15
de pc heeft het soms terug zwart scherm voral bij opstarten krijg ik het windows logo en dan zwart scherm niet het buraublad .ook als hij lang in ruststand heeft gestaan .
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hardware & Randapparatuur”