Plaats reactie
1
Hallo,

Allereerst de beste wensen voor iedereen.

Even een vraag.

Ik heb nog een 9 jaar oude laptop staan die eens ooit vastgelopen is doordat ik als ongeduldige tijdens systeemherstel de laptop uit had gezet, maar nadat ik die weer probeerde op te starten bleef deze hangen en nog steeds dus, maar nu vraag ik mij af of deze toch nog op een of andere manier weer aan de gang gebracht kan worden.

Ik heb een Packard Bell met voor zover ik mij kan herinneren 1 of 2 recovery dvd's die ik destijds gemaakt had welke Packard  Bell mij geadviseerd had deze te maken met nog Vista er op, later heb ik er Windows 7 op gezet, 

Ik heb toevallig vandaag het nog eens geprobeerd maar er gebeurd dus niets, zoals toen ook het geval was, en nu wel begrepen had om zoiets nooit meer te moeten doen dus.

Weet iemand daar iets over?
3
Hij start gewoon op en ziet heel even het Windows logo, maar vervolgens heb ik een donker scherm waar je wel de pijlcursor in ziet, en alle lampjes branden en ook zie je dat het lampje van de harde schijf knippert.

Voor zover ik er iets van begrijp lijkt het wel of de pc in een soort loop zit.

Ik heb destijds daar hier ook een probleem gemeld met deze laptop omdat ik problemen had met ideal betalingen die niet meer werkte en vandaar uiteindelijk systeemherstel opgestart die erg lang op zich liet wachten, en toen besloten had zelf de laptop uit te schakelen, welke duidelijk niet goed bleek te zijn.
4
Hallo,

Dat is mooi wat je nu nog kan proberen is om te kijken of je via de F knop de pc naar fabrieks installatie kan zetten.
Doe daarvoor:

1. Schakel uw computer in en druk tijdens het opstarten op Alt+F10. Packard Bell Recovery Management wordt geopend.
2. Klik op Systeem naar fabrieksstandaard herstellen.
-------> Let op: Dit proces zal alle bestanden van uw harde schijf wissen.
3. Klik op Volgende om door te gaan. De originele in de fabriek geladen onderdelen van de harde schijf worden hersteld. Dit duurt enkele minuten.

Het kan voorkomen dat als je stap 1. doet een andere F knop moet gebruiken bv F11.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
9
Ja dat weet ik niet, want dat heb ik door iemand laten doen die dit volgens mij vanaf een usb stick deed, en waarschijnlijk is toen de harde schijf geformatteerd heb ik het vermoeden.
Ik denk het eigenlijk wel dat deze geformatteerd is daar ik in die tijd ook veel problemen had en daarom werd besloten om Windows 7 erop te zetten, maar daar heb ik zelf geen gegevens van, dus ook geen key code.

Wel heb ik in die tijd dat ik de laptop net had aangeschaft recovery dvd's moeten maken van Packard Bell, maar nu dacht ik dat zelfs de dvd speler het ook  niet meer deed.

Kijk als met die recovery dvd's de laptop terug wordt gebracht naar Windows Vista, waar ikzelf dus het vermoeden van heb en deze op een vrij eenvoudige manier weer geupgrade kan worden naar Windows 7 dan heb ik het er nog wel voor over om een externe dvd brander aan te schaffen, maar als daar dus een geheel nieuwe versie van aan moet schaffen dan is dat wel weer een extra uitgave.
10
Hallo,

Dan gaat terug zetten naar fabrieks- installatie niet meer lukken ben ik bang voor. Als de schijf is geformatteerd is het gedeelte van de recovery waarschijnlijk opgenomen
(dus nu is het een partitie). Je zou dan een installatie USB-stick moeten hebben met Windows erop.
Maar waarom zet je er geen Ubuntu op: https://overstappen2ubuntu.wordpress.co ... ng-kiezen/
Filmpje:

Dit is een gratis snel en goed alternatief :good:
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
11
Dank je, 

Ja ik had er al toevallig ook al iets over gelezen, maar mij er niet echt in verdiept.

Waar het voor mij in principe om gaat is dat ik deze laptop voornamelijk met internet zou kunnen gebruiken als mijn huidige laptop, nog vrij nieuw, het onverhoopt eens laat afweten.
Maar als dit met Ubuntu ook mogelijk is zou ik er al mee gered zijn, en eigenlijk ook wel leuk om daar eens wat mee te doen.
Tenslotte kan je tegenwoordig veel opslaan in de cloud en ben je niet erg afhankelijk van een. harde schijf.

Maar goed ik ga mij er toch eens in verdiepen, en laat nog wel wat weten hoe dit is gegaan.

Vast bedankt voor je meedenken in deze.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hardware & Randapparatuur”