Computer wil niet afsluiten

Plaats hier al uw vragen met betrekking tot de hardware van uw computer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
janschal
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 40
Lid geworden op: 06 mar 2014 16:08
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: Windows 10
AV: Bullguard
AM: Bullguard
FW: Windows en Bullguard

#1

31 aug 2017 14:42

Mijn computer wil niet direct afsluiten. Als via de start de afsluitprocedure doorloop gaat het scherm uit maar de "kast" blijft draaien en na ca 1 tot 2 minuten begint de opstartprocedure weer en start de computer op . Voordat ik moet inloggen kan ik op het dan voorstaande scherm met de uitknop ( linksonder) de computer weer afsluiten en dat lukt dan meestal ( na één of twee keer) wel.

Ik heb windows 10, bullguard als internet security programma. Ook heb ik een SSD opstartschijf ( OCZ SSD 2.5 Agility 3 120GB Retail) . Ik heb echter de indruk dat die niet goed meer werkt omdat het opstarten langer duurt dan ik gewend ben.

Kunnen jullie mij aan een oplossing helpen?

Groet, Jan S
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16099
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam
Ontvangen likes: 1

#2

04 sep 2017 12:08

Hallo,
Lees allereerst even het onderstaande voordat u verdergaat met de gegeven instructies!
  1. Deze info is niet bedoeld om u te laten schrikken, maar om u alert te maken op bepaalde zaken.
  2. Door het gebruik van tools kunnen instellingen veranderen of hersteld worden waar we niets aan kunnen doen. Lees ook de gegeven instructies goed door.
  3. Maak ook tijdig back-ups van al uw belangrijke bestanden: Alle documenten, Favorieten (Bladwijzers), E-Mails, Contactpersonen enz.(dit is aangeraden om altijd te doen, ook al ervaart u geen problemen met uw computer). Die bestanden kunt u één op één kopiëren naar een USB stick of back-up software gebruiken: Overzicht gratis back-up software.
  4. Schakel de actieve Anti-virus software tijdelijk uit. Deze kan conflicteren met de gebruikte tools en de werking ervan nadelig beïnvloeden,
  5. Na het uitvoeren van de tools kunt u uw anti-virus software weer inschakelen tot het moment dat u opnieuw het advies krijgt om deze uit te schakelen.
  6. Voeg alle logbestanden als bijlage toe aan uw bericht. Lees hier hoe u de logbestanden als bijlage kunt toevoegen.
  7. Indien er een handleiding bij een tool staat lees die dan eerst door. Ziet u dat we programma's laten verwijderen die u liever wilt behouden, vraag dan waarom we dit laten doen (meestal zijn dit dubieuze of malware/adware gerelateerde programma's).
  8. Mocht iets niet geheel duidelijk zijn of niet lukken, geef dit dan even aan voordat u verder gaat met de gegeven instructies.
Dit gaat om een Windows 7 systeem neem ik aan (omdat dat onder je naam staat).
Doe het volgende eens:
Ga naar start > uitvoeren of type het commando msconfig in het zoekvenster van het startmenu.
  • Open nu het tabblad "Opstarten" en klik op "Alles uitschakelen" <=== (Noteer eerst wat allemaal is ingeschakeld).
  • Klik op Toepassen en daarna op Ok en herstart de computer.
Lukt het nu wel?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
janschal
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 40
Lid geworden op: 06 mar 2014 16:08
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: Windows 10
AV: Bullguard
AM: Bullguard
FW: Windows en Bullguard

#3

26 sep 2017 10:04

Dank voor deze eerste reactie. 
Sorry, maar vanwege vakantie is het even blijven liggen.
Ik heb ook mijn profiel gewijzigd. Ik gebruik nu Windows 10. Werken de commando's die beschreven zijn voor Windows 7 ook voor Windows 10?
Ik heb ook back-ups gemaakt. De tools die worden aangeduid bij 5 heb ik niet aangetroffen.

Groet Jan
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16099
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam
Ontvangen likes: 1

#4

26 sep 2017 10:16

Hallo,

Voor Windows 10:

Klik met de rechtermuisknop op de startknop en klik op uitvoeren, type hier het commando msconfig gevolgd door enter.
  • Open nu het tabblad "Opstarten" en klik op "Taakbeheer openen"
  • Schakel bij het tabblad opstarten nu alles items uit door deze één voor één te selecteren en op "Uitschakelen" te klikken.<=== (noteer eerst welke zijn ingeschakeld!)
  • Klik rechtsboven op "X" daarna op "OK" en herstart de computer.
Ondervind je nu de klachten?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
janschal
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 40
Lid geworden op: 06 mar 2014 16:08
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: Windows 10
AV: Bullguard
AM: Bullguard
FW: Windows en Bullguard

#5

26 sep 2017 11:31

Hi,
heb de handelingen uitgevoerd en daarna de computer drie keer afgesloten. Alle drie de keren sloot hij normaal af. 

het lijkt erop dat het nu weer normaal functioneert. Kan ik de instellingen van taakbeheer weer terugzetten naar ingeschakeld? 

Of moeten er nog andere acties worden uitgevoerd. Bv controle op malware?

Groet
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16099
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam
Ontvangen likes: 1

#6

26 sep 2017 12:40

Hallo,

We gaan nu de schuldige zoeken, ga weer naar het tabblad opstarten en schakel nu één voor één weer in.
Alleen doe je steeds na dat je één item inschakelt je pc herstarten net zolang tot je het programma heb gevonden die dit probleem veroorzaakte.
Begin met je virusscanner. (het word even een werkje).
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
janschal
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 40
Lid geworden op: 06 mar 2014 16:08
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: Windows 10
AV: Bullguard
AM: Bullguard
FW: Windows en Bullguard

#7

06 nov 2017 15:46

Sorry voor mijn late reactie. Ik heb de handelingen uitgevoerd, en inderdaad lijkt het probleem opgelost. Dat was de reden dat ik nog niet reageerde. Ik wilde eerst de kat uit de boom kijken.

Groet en oprechte dank

Jan.
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16099
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam
Ontvangen likes: 1

#8

06 nov 2017 15:51

Hallo,

Bedankt voor je melding, welk programma was de schuldige?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hardware & Randapparatuur”