Plaats reactie
1
Een week geleden heeft mijn voeding het begeven. Deze heb ik laten vervangen en mijn computer werkt na een bootmg fout nu weer prima, Alleen werken mijn USB poorten niet meer. Niet aan de voorkant als aan de achterkant van mijn PC. Mijn muis, printer en geluid doen het plots niet meer. Op een van de USB poorten werkt een USB stick nog wel maar een nieuw aangeschafte USB hub helaas niet.

Ik werk met windows 7 (Geen CD rom aanwezig omdat ik deze zo heb kunnen overnemen van iemand).

De stappen die ik al ondernomen heb zijn : 

- Bios staat goed (alles staat enabled)
- Drivers verwijderd en opnieuw geinstaleerd.
- Stroomstekker eruit gehaald en daarna opnieuw opgestart.

WIe kan mij verder helpen?
Ik zit inmiddels met mijn handen in het haar. (ik moet rondkomen van een heel smal budget en kan me echt geen nieuwe pc veroorloven)

Vanwege de eerder bootmrg message durf ik mijn pc niet te herstellen naar een eerder punt (of zou dit geen kwaad kunnen).
2
Werkt je toetsenbord nog wel om de bios in te kunnen? 
Reparateur van computer - Volgt opleiding Toegepaste informatica @ Hogeschool PXL
Eigen materiaal:
Asus G11CD-K-NL010T - Windows 10
Acer Aspire 7750G - Windows 7
HP Pavilion x2 - 10-n202nb - Windows 10
4
heb je al geprobeerd alle usb apparaten (printer, muis, ....) eens allemaal uit te trekken als de pc opstaat en dan in te steken en dat 1 voor 1 en kijken of het nog werkt, soms treedt er een probleem op bij 1 apparaat en kunnen meerdere hierdoor problemen ondervinden.
Is de computer volledig geherinstalleerd geweest dus terug alles moeten instellen enzovoort? 
Misschien weet iemand anders die het zelfste aan de hand heeft gehad? 
Reparateur van computer - Volgt opleiding Toegepaste informatica @ Hogeschool PXL
Eigen materiaal:
Asus G11CD-K-NL010T - Windows 10
Acer Aspire 7750G - Windows 7
HP Pavilion x2 - 10-n202nb - Windows 10
5
Ik heb inderdaad geprobeerd de stekkers eruit te halen en ze 1 voor 1 te instaleren en gestart met de muis.
Geen van de 6 usb poorten werkt.
Voor de zekerheid andere muis geprobeerd, want muis kan natuurlijk defect zijn.
Deze werkt ook niet. (Bij buren muizen getest. Daar werken ze beiden als een zonnetje)
6
toetsenbord aangesloten op usb of andere manier 
Reparateur van computer - Volgt opleiding Toegepaste informatica @ Hogeschool PXL
Eigen materiaal:
Asus G11CD-K-NL010T - Windows 10
Acer Aspire 7750G - Windows 7
HP Pavilion x2 - 10-n202nb - Windows 10
9
tantetoos schreef:Een week geleden heeft mijn voeding het begeven. Deze heb ik laten vervangen en mijn computer werkt na een bootmg fout nu weer prima, Alleen werken mijn USB poorten niet meer. Niet aan de voorkant als aan de achterkant van mijn PC. Mijn muis, printer en geluid doen het plots niet meer. Op een van de USB poorten werkt een USB stick nog wel maar een nieuw aangeschafte USB hub helaas niet.
Wie heeft de voeding van de pc vervangen? Kunt u niet bij hun even melden dat na het vervangen van de voeding, de USB-poorten niet meer werken?
Wellicht hebben ze 'iets' (bijvoorbeeld een kabel) vergeten aan te sluiten en/of foutief aangesloten.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
10
Ik ben uiteraard terug gegaan. De maker kon niet zeggen waardoor het kwam. (Via via laten maken ivm klein budget) en wist ook geen oplossing. Volgens hem (en dit heeft mijn vriend gecontroleerd) zit alles goed aangesloten in de kast)

De voeding die eerder in de kast zat was 350kWh en nu vervangen door 600kWh (als ik het goed heb)

Het gekke is dat de nieuwe usb hub die ik vanmiddag heb gekocht wel het felle blauwe lampje heeft branden maar de printer/muis word niet herkend
11
tantetoos schreef:Het gekke is dat de nieuwe usb hub die ik vanmiddag heb gekocht wel het felle blauwe lampje heeft branden maar de printer/muis word niet herkend
Betekend in ieder geval dat er hardware matig niets mis gaat maar software matig, driver wel 
Reparateur van computer - Volgt opleiding Toegepaste informatica @ Hogeschool PXL
Eigen materiaal:
Asus G11CD-K-NL010T - Windows 10
Acer Aspire 7750G - Windows 7
HP Pavilion x2 - 10-n202nb - Windows 10
12
Probeer tot in windows te geraken tot op je bureaublad en doe dan windowstoets + R , vervolgens krijg je een venster van RUN of uitvoeren, hier vul je in 

Code: Selecteer alles

devmgmt.msc
vervolgens kijk je of er ergens een geel uitroepteken bij staat en eventueel de naam overschrijven en de groep waarbij deze hoort. 
Reparateur van computer - Volgt opleiding Toegepaste informatica @ Hogeschool PXL
Eigen materiaal:
Asus G11CD-K-NL010T - Windows 10
Acer Aspire 7750G - Windows 7
HP Pavilion x2 - 10-n202nb - Windows 10
13
Al geprobeerd.
De drivers allemaal verwijderd en windows opnieuw opgestart. Werkte ook niet.
Ik ben nu bezig met systeemherstel naar 7 juni. Kijken of dat werkt.
Ik zal - als dat niet werkt- eennscreenshot plaatsen van mijn apparaatbeheer qua drivers.
14
oke houd ons maar op de hoogte
Reparateur van computer - Volgt opleiding Toegepaste informatica @ Hogeschool PXL
Eigen materiaal:
Asus G11CD-K-NL010T - Windows 10
Acer Aspire 7750G - Windows 7
HP Pavilion x2 - 10-n202nb - Windows 10
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hardware & Randapparatuur”