Gesloten
1
Beste forumleden, sinds vorige week heb ik nadrukkelijk last van mijn videokaart op mijn laptop. Ik weet namelijk niet hoe ik kan nagaan of deze het opgegeven heeft. Het begon allemaal met een BSOD, dit probleem is opgelost door jullie vrienden van Hijackthis. Ik ben door Hijackthis dan ook doorverwezen, zodat jullie mij hier wellicht verder kunnen helpen met probleem.

Ik heb mijn driver voor mijn videokaart verwijderd en geprobeerd om deze opnieuw te installeren. Dit biedt geen resultaat omdat de installatie blijft hangen en mijn scherm compleet zwart wordt. Na het opnieuw opstarten krijg ik ook een zwart scherm, ik dien vervolgens in veilige modus de bestanden die wel geïnstalleerd konden worden te verwijderen. Hierdoor kan ik weer in de normale modus en spring het beeld terug op de Intel HD chip. Het gevolg van dat ik mijn videokaart niet kan gebruiken is dat mijn HDMI poort het dus ook niet doet. Kan iemand mij hier verder mee helpen?
2
Hallo,

Download Afbeelding Speccy naar het bureaublad en installeer deze.
  • Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.
  • Let op!!! Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.
  • Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.
  • Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".
  • In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.
  • Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
4
Hallo,

Ik zie dat je laptop ook wel erg warm word heb je hem wel eens stofvrij gemaakt doe dat eerst en daarna.
Voer de volgende twee stappen eens uit:

1. Download de Afbeelding AMD Clean Uninstall Utility naar bijvoorbeeld het bureaublad.
  • Klik met de rechtermuisknop op amdcleanuputility.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Vervolgens verschijnt er een venster me de mededeling dat alle drivers en componenten verwijderd zullen worden, klik hier op OK.
  • Het programma zal nu geminimaliseerd worden naar de taakbalk (systemtray).
  • Tijdens dit verwijderingsproces kan het scherm even flikkeren, dat is echter normaal.
  • Als dit proces gereed is verschijnt het volgende scherm.
Afbeelding
  • Klik hier op de knop View report, sla het kladblokbestand op bijvoorbeeld het bureaublad op als AMD-rapport.txt.
  • Klik vervolgens op Finish om dit venster te sluiten.
  • Nu verschijnt het scherm met de mededeling dat het systeem opnieuw opgestart moet worden, klik hier op Yes.
  • Voeg na de herstart het rapport (AMD-rapport.txt) als bijlage toe aan het volgende bericht.
2. Download  AMD Driver Autodetect tool en voer dat uit Handleiding.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
5
Hoi Abbs,

Mijn laptop is stofvrij, alsnog wordt deze best warm. Ik denk dat de koelpasta helemaal op is, maar heb geen idee hoe deze bij een laptop vervangen dient te worden. Is hier een handige guide voor?

Voor stap 1 zie bijlage. Stap 2 is ook uitgevoerd, zie bijlage installatierapport.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
6
Hallo,

Heeft AMD Driver Autodetect tool de melding gegeven dat er nieuwe stuurprogramma's zijn gevonden en geïnstalleerd?
Weet je zeker dat het aan je koelpasta ligt?

Download Afbeelding Crystal DiskInfo naar het bureaublad.
  • Dubbelklik op CrystalDiskInfoPortable_x.x.0.paf.exe en klik vervolgens op OK.
  • Het programma wordt nu uitgepakt in een nieuwe map op het bureaublad.
  • Plaats nu een vinkje bij de optie Crystal DiskInfo Portable starten en klik op Voltooien.
  • Of open de aangemaakte map en klik met de rechtermuisknop op CrystalDiskInfoPortable.exe en kies uitvoeren als administrator.
    • Is de kleur Blauw - dan is deze schijf in orde.
    • Is de kleur Geel   - dan zijn er problemen met de betreffende schijf.
    • Is de kleur Rood  - dan is de harde schijf zeker aan vervanging toe.
  • Als het programma geopend is, worden de gegevens van de harde schijf getoond
  • Let op: Vergroot het venster zodat alle informatie goed zichtbaar is.
  • Maak een screenshot van het programma, hoe je dat doet lees je HIER.
  • Upload dit bestand naar http://www.imgdumper.nl.
  • Je krijgt dan een unieke link. Post die link in je volgend bericht.
Afbeelding  
Draai hierna speccy nog eens een keer en plaats de nieuwe link.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
7
Hoi Abbs,

Ik vermoed dat het de koelpasta is aangezien de laptop nu ongeveer +/- 7 jaar oud is, zonder dat de koelpasta ooit is vervangen.

Ik heb geen melding gekregen dat er nieuwe stuurprogramma's zijn gevonden en geïnstalleerd. In de installatielog zie ik ook dat deze is mislukt:
Bestaande pakketten
Pakketten voor installatie
AMD-beeldschermstuurprogramma
Eindstatus: Mislukt
Versie van item: 15.200.1062.1004
Grootte: 90 Mbytes

Schermprinten: Afbeelding Afbeelding
10
Hallo,


Ik heb vandaag jou probleem ook even met een collega besproken en de info van hier en op HijackThis doorgenomen.
Je videokaart is stuk, CrystalDiskInfo gaf ook al aan dat D:\ slijtage aangeeft (dus de data enz zal ik zo snel mogelijk back-uppen)
Ook heeft de laptop een warmte probleem dus je laptop begint goed te slijten. Dus ik kan jammer genoeg niks voor je beteken met een oplossing.
Alleen om te zeggen indien nodig ga nu eerst alles back-uppen zodat je al je belangrijke bestanden, documenten, foto's, E-mails enz veilig gesteld heb.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
11
Hoi Abbs,

Het nieuws komt niet als een verrassing, al had ik nog wel ergens de hoop dat het op te lossen zou zijn. Ik denk dat 7 jaar voor een laptop niet geheel onaardig is. Bedankt voor je hulp en ook de tips betreffende mijn hardeschijf. Wat mij betreft kan dit topic gesloten worden.
Gesloten

Terug naar “Hardware & Randapparatuur”