Plaats reactie
91
Ik heb bij vorige computers ook wel eens problemen met de muis gehad. In al die gevallen was de oorzaak, malware, een virus of een worm.
92
Dat kan toeval zijn. Niet elk muisprobleem wordt veroorzaakt door malware, een virus of een worm.

Download de Afbeelding Emsisoft Emergency Kit naar het bureaublad.
(Wees geduldig, het downloaden kan een poos duren.)
Klik hier voor de complete / uitgebreide handleiding van de Emsisoft Emergency Kit.
  • Dubbelklik op "EmsisoftEmergencyKit.exe", wanneer u een melding krijgt van het gebruikersaccountbeheer staat u dit toe.
  • Klik vervolgens op de knop "Accept & Extract" en de bestanden worden nu automatisch uitgepakt naar de systeemschijf "C:\EEK".
  • Wanneer het uitpakken gereed is wordt er een snelkoppeling op het bureaublad aangemaakt en zal de Emsisoft Emergency Kit vanzelf openen.
  • Klik nu op de optie "Emergency Kit Scanner" en wanneer u de melding "Wilt u nu updaten?" krijgt klikt u op "Ja".
  • Wanneer de update gereed is klikt u in het linker menu op de optie "Computer Scannen".
  • Kies vervolgens de optie "Diep", deze scan kan geruime tijd in beslag nemen en gebruik bij voorkeur de computer niet voor andere bezigheden tijdens de scan.
  • Wanneer de scan gereed is zorg dat alle items staan aangevinkt en klik op de knop "Quarantaine".
  • Klik vervolgens op de knop "Rapport bekijken" en plaats de inhoud van dit bestand als bijlage in je volgend bericht. (Het logbestand is tevens terug te vinden op de systeemschijf (C:\EEK\Run\Reports) met de naam a2scan_<datum>-<tijd>.txt
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
93
Emsisoft Emergency Kit - Versie 2017.4
Laatste Update: 3-6-2017 21:20:47
Gebruikersaccount: LAPTOP-D2MAJH3S\TA_B
Computer name: LAPTOP-D2MAJH3S
OS version: Windows 10x64

Scaninstellingen:

Scanmodus: Aangepaste scan
Objecten: Rootkits, Geheugen, Sporen, C:\

Detecteer PUPs: Aan
Scan archieven: Aan
ADS Scan: Aan
Bestandsextensiefilter: Uit
Directe schijftoegang: Uit

Scan gestart:    3-6-2017 21:23:59
C:\Users\TA_B\AppData\Roaming\Thunderbird\Profiles\3t09jvk6.default\ImapMail\imap.xs4all.nl\INBOX -> (message 205) -> [Subject: [Vigor2820 Series] New voice mail message from 01467175558][Date: Tue, 23 Aug 2016 12:49:52 +0200] -> Message_from_01467175558.wav.zip -> 607391873010.wsf     Ontdekt: Trojan.Downloader.JS.WZ (B) [krnl.xmd]
C:\Users\TA_B\AppData\Roaming\Thunderbird\Profiles\3t09jvk6.default\ImapMail\imap.xs4all.nl\INBOX -> (message 206) -> [Subject: [Vigor2820 Series] New voice mail message from 01405811901][Date: Tue, 23 Aug 2016 12:49:59 +0200] -> Message_from_01405811901.wav.zip -> 607391873010.wsf     Ontdekt: Trojan.Downloader.JS.WZ (B) [krnl.xmd]

Gescand:    318366
Gevonden:    2

Scan geëindigd:    3-6-2017 22:29:13
Scantijd:    1:05:14

C:\Users\TA_B\AppData\Roaming\Thunderbird\Profiles\3t09jvk6.default\ImapMail\imap.xs4all.nl\INBOX     Trojan.Downloader.JS.WZ (B)
C:\Users\TA_B\AppData\Roaming\Thunderbird\Profiles\3t09jvk6.default\ImapMail\imap.xs4all.nl\INBOX     Trojan.Downloader.JS.WZ (B)

In quarantaine geplaatst    2


Er zijn twee trojanen gevonden, maar die kunnen niet de problemen met de muis hebben veroorzaakt. De trojanen zaten namelijk in het e-mailprogramma Thunderbird en dat programma heb ik gisteren pas geïnstalleerd.
94
Wat gebeurt er met je touchpad en of muis als je de toetscombinatie Fn+F9 indrukt ?
Volgens de website van Toshiba wordt met deze toetscombinatie je touchpad aan of uitgezet. Heeft dit invloed op je USB-muis ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
95
Als ik de combinatie Fn+F9 indruk gebeurt er niets met de muis en ook niet met de touchpad. Wel verschijnt er dan linksboven een langwerpig smal zwart vlak circa 5 à 6 cm lang en circa 1 cm breed. Daarbinnen bevindt zich een soort staaf waarvan het grootste gedeelte wit is en twee smalle delen grijs en blauw. Verder verschijnt er op dat smalle vlak een getal. De eerste keer dat ik drukte stond er 18. Elke keer dat ik druk vermindert dat getal met twee en het staat nu op 10. 
96
Wel verschijnt er dan linksboven een langwerpig smal zwart vlak circa 5 à 6 cm lang en circa 1 cm breed.
Misschien een soort schuifregelaar voor het volume, helderheid o.i.d. ?
Probeer eens de toetscombinaties: Fn+F5 , Ctrl+F5 en Ctrl+F9.
Staat er op de toetsen een andere optie om je touchpad aan of uit te schakelen, post hiervan eventueel een foto.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
97
Bij Fn + F5 wordt de touchpad uitgeschakeld en bij opnieuw drukken weer ingeschakeld.
Bij Ctrl +F5 gebeurt er niets, althans niet iets dat ik op het beeldscherm kan zien.
Bij Ctrl + F9 verschijnt de schuifregelaar, net zoals eerder bij Fn + F9.
98
Geeft het indrukken van Fn+F5 of Ctrl+F5 een verbetering met betrekking tot je muis ?
 
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
101
Het enige wat ik nog kan bedenken is dat een BIOS instelling niet goed staat.
Kijk eens in de BIOS instellingen of daar iets staat met betrekking tot de muis en/of USB-poorten.
Je komt in het BIOS-menu door de computer te herstarten en direct tijdens de herstart de F2 toets enkele seconden ingedrukt te houden.
Let op: Verander nog niets maar plaats eerst een foto van de instellingen die je ziet.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
102
Het lukt niet om in het BIOS-menu te komen.Ik heb het op verschillende manieren geprobeerd:
F2 ingedrukt houden nadat ik de stekker in het stopcontact heb gedaan en de aan/uit-knop heb ingedrukt;
F2 ingedrukt houden nadat ik de stekker in het stopcontact heb gedaan voordat ik de aan/uit-knop heb ingedrukt;
F2 ingedrukt houden nadat ik de aan/uit-knop heb ingedrukt zonder dat ik de stekker in het stopcontact heb gedaan;
F2 ingedrukt houden voordat ik de aan/uit-knop heb ingedrukt zonder dat ik de stekker in het stopcontact heb gedaan.

In alle gevallen opent het scherm waarin ik een wachtwoord moet invoeren, waarna het bureaublad verschijnt.
103
Er zijn inmiddels dus drie problemen:
1) De oude en de nieuwe muis doen helemaal niets. Er is geen beweging in te krijgen;
2) Het is op geen enkele manier mogelijk om een screenshot te maken, terwijl dat voor de problemen met de muis wel mogelijk was;
3) Op geen enkele manier lukt het om in het BIOS-menu te komen.
104
Tja, dan weet ik verder geen andere optie dan Windows opnieuw installeren. Backup wel eerst alle voor jou belangrijke bestanden zoals documenten, afbeeldingen, emails, account-gegevens  en dergelijke.
Misschien dat een meelezer nog opties heeft.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hardware & Randapparatuur”