Plaats reactie
1
Hallo Allemaal.

Ik heb namelijk een vraag. Ik heb zins kort een 4k scherm. Ik monteer veel video's voor mijn youtube kanaal ik heb nu meer resolutie.
Ik werk veel met photoshop waar door de foto's die ik maak ook erg mooi worden. Nu is het zo dat alles klein is. de vorige resolutie was 1980 bij 1080 als ik het goed heb. Nu heb ik 3840 x 2160
Waar door alles kleiner is dan eerst. Hoe kan ik dit oplossen of aanpassen. 
Foto is gemaakt uit notepad++ 

Afbeelding

Mvg,
Mike
2
Hoe hoger de resolutie, des te kleiner de letters worden bij een gelijk blijvende grootte van de monitor.
Je vorige resolutie was waarschijnlijk 1920 x 1080. Dat is een prima resolutie voor een scherm van 24 inch of 27 inch.
Ik zou zelf nooit een 15,6 inch laptop kopen met die resolutie, want dan worden de letters voor mij (60-plusser) veel te klein.
Om gebruik te kunnen maken van 4K (en de letters nog te kunnen lezen) moet je scherm minimaal 32 inch groot zijn, maar 40 inch of groter lijkt mij nog beter. Hier wat info over 4K monitoren: https://4k-uhd.nl/monitoren/.

Je zou het probleem met de te kleine letters kunnen oplossen door te kiezen voor een andere weergave.
Voor Windows 10 zou je dat zo kunnen doen:
Klik met de rechter muisknop op een vrije plek op het bureaublad en kies dan Beeldscherminstellingen.
In het venster dat dan opent zie je een schuifbalk staan onder 'De grootte van tekst, apps en andere items wijzigen"
Trek de schuifbalk naar rechts en zet hem op 125 of 150%. Klik daarna op Toepassen.
Controleer dan of de letters voor jou wel leesbaar zijn.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hardware & Randapparatuur”