Plaats reactie
1
hallo
ik heb hiereen pc 3200 met een ram geheugen van 2 x 1 gig erin 400mhz 3200 nu wil ik dit uitbreiden naar 2 x  2 gig dan maar als ik een checkt doe met specy dan geeft ie me aan 4 slots maar er zitten ermaar 2 op het moederboard ik kan nergens iets vinden 2 gig iemand van jullie die me kan helpen waar dit nog te krijgen is nl !

linux
2
Ik vond in een ander topic van jou dit Speccy rapport: http://speccy.piriform.com/results/Tmu1wzn3j7DYUK3MFcmuODL
Is dat dezelfde computer?
Zo ja, dan is die computer mogelijk al 10 jaar oud. Zelf zou ik geen geld meer investeren in zo'n oude computer. Hij zal nauwelijks sneller worden door meer geheugen. Bovendien is het type werkgeheugen verouderd en daardoor duurder en lastiger te krijgen.

Daarnaast is het de vraag of er wel meer werkgeheugen in kan. Speccy geeft aan dat er 4 geheugenslots op het moederbord zitten. Jij hebt blijkbaar de computer opengemaakt en gekeken, waarbij je constateerde dat er maar 2 slots voor werkgeheugen op je moederbord zitten.
Zoiets komt helaas vaker voor; dan zit Speccy ernaast. Dat is mij ook eens overkomen met een van mijn computers. Ik dacht werkgeheugen bij te kunnen plaatsen, omdat volgens Speccy slechts 2 van de 3 slots bezet waren. Bij inspectie bleken er slechts 2 slots op het moederbord te zitten. Heel goed van jou dat je de computer zelf open hebt gemaakt en geïnspecteerd!

Her en der lees ik dat jouw moederbord in totaal 4 GB aan werkgeheugen aan zou kunnen, maar dan zouden er wel 4 geheugenslots op het bord moeten zitten en dat is niet het geval bij jou.
Dit is een afbeelding van jouw moederbord (Acer F80M-2):
Afbeelding Ik kon geen specificaties vinden van dat moederbord (misschien niet lang genoeg gezocht?), maar ik kwam wel dit moederbord van Foxcon tegen: Foxconn NF4K8MC-RS
Hier een link naar dat Foxconn moederbord: http://www.foxconnchannel.com/ProductDetail.aspx?T=Motherboard&U=en-us0000030
Dat lijkt mij precies hetzelfde moederbord. Foxconn is een bekend producent van moederborden. Soms verschijnen die moederborden onder de eigen naam van Foxconn, maar Foxconn maakt vooral moederborden voor computerfabrikanten zoals Acer, en dan komt er een andere naam op het moederbord te staan; in jouw geval Acer F80M-2.

Vergelijk de afbeeldingen maar; het lijkt mij hetzelfde bord. En als dat zo is, moet je op die website van het Foxconn moederbord eens kijken naar de specificaties. Daar lees je dan: Memory Dual channel DDR400 x2, support up to 2GB
"Up to 2 GB" betekent maximaal 2 GB. En die hoeveelheid werkgeheugen zit al op je moederbord.

Natuurlijk kun je denken: "Ik probeer het gewoon" en verder zoeken naar 2 werkgeheugenmodules van elk 2 GB van het juiste type, maar je hebt ten eerste kans dat het moederbord zoveel werkgeheugen niet accepteert en ten tweede moet je zoeken naar Non-ECC werkgeheugen.
Ik kwam al zoekend wel een paar keer modules van 2 GB tegen, maar dat was meestal ECC werkgeheugen (speciaal bedoeld voor servers) en jouw moederbord accepteert volgens mij alleen Non-ECC geheugen.

Al met al zou ik zeggen: investeer geen geld meer in deze oudere pc. Wees blij dat hij nog werkt en geniet daarvan zolang het duurt.
3
bedankt ik was erook al achter gekomen nl ik laat m draaien zoals ie nu is dan bedankt voor de info zover dingetje draait nog goed voor zijn ouderdom nl na een grondige opschoning m.b.v peter hier op board .

linux
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hardware & Randapparatuur”