Plaats reactie
1
Hoi hoi,

Ik heb hetzelfde probleem. De usb-stick wordt niet herkend en ook niet weergegeven in het scherm.
Ik heb alleen een chromebook dus het trucje wat bovenaan staat kan ik niet uitvoeren in de hoop dat het werkt. 
Op een ander apparaat wordt de usb-stick wel herkend, dus hij is niet kapot of beschadigd. Waar kan het 
aan liggen?

Groetjess
2
Hoi,
Ik heb een chromebook en mijn usb-stick wordt niet herkend. Hij geeft een melding: Verwisselbare schijf gedetecteerd, je externe opslagapparaat kan niet worden herkend. Hij heeft het wel gedaan en ook op een andere computer of laptop doet de stick het wel. Hij staat ook niet in de lijst bij het venster van bestanden e.d. 
Hopelijk weet iemand wat ik hiermee kan.
Alvast bedankt! 

Groetjes
3
@ xreneer98,

:welkom:

Het is niet nodig een bericht twee maal te plaatsen.

1e bericht is afgesplitst van topic.

2e bericht is vervolgens samengevoegd.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
5
@ xreneer98,

Is die USB-stick zichtbaar in Computerbeheer  >>  Schijfbeheer?
Is aan die USB-stick een schijf-Letter toegekend?
Heeft u de USB-stick geprobeerd bij beide USB aansluitingen ?

Wordt andere USB-sticks wel herkent op de Chromebook?
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
6
Andere usb-sticks worden wel herkend. En inderdaad in allebei de poorten geprobeerd maar helaas.
De usb-stick is niet zichtbaar op de laptop. Hoe kan ik zien of er een schijfletter is toegekend?
7
Chromebook is geen gewone computer, maar dit weet u al.
Vermoedelijk / hoogstwaarschijnlijk heeft Chromebook moeite met net dat USB-stick, die een keer op een Windows OS wordt aangesloten en dan weer aan de Chromebook.
Wellicht is het afhankelijk van het type / merk van de USB-stick.
De ene USB-stick is het andere niet.

Zo kunt men ook niet zomaar een USB-stick bij een Mac computer aansluiten en dan bij een Windows OS aansluiten. De USB-stick dient te worden geformatterd op een format die leesbaar is op beide systemen.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
8
Hij heeft het wel gedaan op de chromebook. Ik heb er wat bestanden opgezet dus ik stop hem een paar weken later weer in de laptop maar nu herkend hij hem niet meer
9
xreneex98 schreef:Hij heeft het wel gedaan op de chromebook. Ik heb er wat bestanden opgezet dus ik stop hem een paar weken later weer in de laptop maar nu herkend hij hem niet meer
Ja, ik geloof best dat de Chromebook de USB-stick heeft herkend in het verleden.
xreneex98 schreef:Hij heeft het wel gedaan en ook op een andere computer of laptop doet de stick het wel.
Maar u heeft vervolgens die USB-stick ook al aangesloten op een andere computer of laptop, ik neem aan géén Chromebook.

Zoals eerder vermeld:
iEscape schreef:Vermoedelijk / hoogstwaarschijnlijk heeft Chromebook moeite met net dat USB-stick, die een keer op een Windows OS wordt aangesloten en dan weer aan de Chromebook.
Wellicht is het afhankelijk van het type / merk van de USB-stick.
Ik bezit géén Chromebook, wellicht is er een ander die u verder kunt helpen.
Of kijk even bij Chromebook forum rond, ongetwijfeld bent u niet de eerste met dat probleem  :pray:
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hardware & Randapparatuur”