Plaats reactie
1
Beste PCWebPlussers,

Mijn vader heeft een HP pavilion g7 met Windows 10, nu deden op een gegeven moment de netwerkverbindingen het niet meer. Toen ben ik er vervolgens achter gekomen dat er een breedbandverbinding was ingeschakeld, geen idee hoe?? Nu heb ik die uitgeschakeld en verwijderd en dacht ik dat het opgelost zou zijn, dit was niet het geval. Vervolgens ben ik gaan kijken bij apparaat beheer bij netwerk adapters. Hierbij staat geen LAN adapter dus lijkt het mij dat deze driver opnieuw geïnstalleerd moet worden? Nu keek ik op de website van HP support bij drivers & software maar deze hebben geen drivers voor windows 10 omdat deze laptop van voor 2013 is? Nu was mijn vraag hoe ik dan deze driver moet installeren, ik heb hem nu aan de kabel dus heb wel verbinding.

Verder staat er bij netwerk adapters het volgende rijtje:
Realtek PCIe FE Family-controller
WAN Miniport(IKEv2)
WAN Miniport(IP)
WAN Miniport(IPv6)
WAN Miniport(L2TP)
WAN Miniport(Network Monitor)
WAN Miniport(PPOE)
WAN Miniport(PPTP)
WAN Miniport(SSTP)

Ik hoor graag van jullie en alvast bedankt voor de hulp!

Met vriendelijke Groeten,
Jordi
2
@ Jordi,

Hier een HP laptop van 2010, de Breedband verbinding heb ik hier ook verwijderd.
En heb géén extra driver voor Windows 10 gedownload van HP toen ik van W7 naar W10 ging upgraden.
Gebruik nog steeds de bestaande HP driver van Windows 7.

Probeer het volgende:
Ga bij HP website zoeken naar een driver voor de laptop, maar vul wel zo compleet mogelijk in   >>   HP Pavilion g7 xxxxxx (de 4 cijfers plus 2 letters  - dacht ik).
Een driver voor Windows 7 is ook goed.
Er zijn veel type van HP Pavilion g7  >>  onder andere de 1828x / 1220eb / 1080ed / 2004sd etc.

Hier is de screenshot van mijn netwerkadapters
Afbeelding
JordiiL schreef:ik heb hem nu aan de kabel dus heb wel verbinding.
Als ik uw bericht goed heb gelezen, dan bedoeld u dat er géén Wi-Fi / draadloze netwerkverbinding is, klopt dat ?.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
3
beste,

Ja dit klopt er is geen WiFi/ draadloze netwerkverbinding. Nu heb ik alleen de vraag waar ik mijn type kan vinden, het staat niet op de achterkant, staat het dan in de batterij?

Met vriendelijke groeten,
Jordi
4
Klik met muis op Windows Start-knop  >>  ga naar Instellingen  >>  Systeem.
In het linkerdeelvenster scroll naar beneden en klik op Info en vervolgens (rechterdeelvenster) klik op Systeem Info .
In het scherm dat wordt geopend bij Systeem kijk bij Model.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
5
Ik heb het model gevonden, nu is de vraag welke driver ik moet hebben er staat verschillende LAN adapters. Ik heb net de Intel Wireless LAN adapter geprobeerd, verder staan er nog een aantal maar weet niet welke ik moet hebben. Het gaat overigens over windows 8.
De Intel Wireless LAN adapter heeft niets opgelost.

Groeten
6
Als u wilt plaatst de model hier in uw volgende bericht, dan kunnen we u misschien verder helpen  :pray:
Dus HP Pavilion g7 xxxxxx
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
9
Beste,

Ik had dit inderdaad gevonden maar vervolgens staat er Driver-Network een rijtje met 11 adapters/drivers, welke moet ik hiervan hebben heb al verschillende geinstalleerd maar zie geen LAN adapter erbij komen bij apparaatbeheer en dan onder het kopje netwerkadapters.

Groeten
10
Ga dan bij Probleemoplossing  >>  HP pc's - Problemen met draadloze netwerken en de internetverbinding oplossen (Windows 8) even doornemen.
Afbeelding
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
11
Ik heb deze stappen allemaal gevolgd maar vervolgens is het probleem niet opgelost. 
Kunt U of iemand anders met een concrete oplossing komen? Er is na de installatie van deze drivers/adapters nog steeds geen LAN adapter in het rijtje bij de netwerkadapters.
Wanneer ik bij wifi verbinding op adapteropties wijzigen klik staat er alleen Ethernet Realtek PCIe FE Family Controller, en geen Netwerk/LAN adapter.

groeten
13
Ja ook dit heb ik al een aantal keer helemaal doorlopen.
geprobeerd terug te zetten naar een datum voordat het probleem zich voor deed ook dit heeft niet geholpen.
groeten
14
Kijk nogmaals bij Apparaatbeheer  >>  Netwerkadapter.
Want daar is er géén Wi-Fi adapter (volgens uw eerste post).
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hardware & Randapparatuur”