Computer Forum voor al uw vragen en problemen.

Register een gratis account om van alle functies op het forum gebruik te kunnen maken.

Problemen met uw computer, of heeft u advies nodig? PC Web Plus helpt u graag verder.

Welkom op PC Web Plus, op dit computerforum kunt u terecht voor gratis hulp bij computerproblemen en allerhande vragen over software, hardware en computerbeveiliging.

Als gast kunt u alleen het forum bekijken en meelezen met de verschillende discussies. U kunt echter geen reacties of commentaar geven op bestaande discussies, of nieuwe onderwerpen op het forum starten met uw vraag of probleem.

Klik op de onderstaande link om geheel gratis een gebruikersaccount op ons forum te registreren. Vanaf dat moment kunt u deelnemen aan de diverse discussies op het forum.

Klik hier om een gratis account te registreren! - of lees onze Welkomstgids door voor meer informatie over het gebruik van het forum.

Meneerdevries
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur

Moederboard ondersteunt 4gb of 8gb ram?

ma 29 aug, 2016 20:46:41

Hoi,

Ik ben er niet zeker van of dit moederboard 4 of 8 GB Ram (ddr2) ondersteunt, misschien kan iemand even meekijken.

Computer is een Acer aspire m5500-1e77 ongeveer uit 2007 of 2008. Volgens speccy is het moederboard een Acer FG965M (socket 775).

Heb een scan van crucial gedaan en die zegt 4 slots met een maximum van 4 gb.

Nou twijfel ik (en hoop een beetje ook) hieraan omdat sommige RAM verkoop sites zeggen dat deze computer tot 8 GB ondersteunt. Kan het zijn dat crucial 4 gb scant omdat er een 32 bits versie van windows vista opzit?

Heb het moederboard op internet geprobeerd op te zoeken maar kan alleen een manual vinden van de Acer aspire E700. http://www.manualslib.com/manual/269360/Acer-Aspire-E700.html?page=9#manual Die heeft hetzelfde moederboard? (weet het niet zeker). In ieder geval staat er iets in (pagina 9) wat ik niet snap namelijk het volgende vet gedrukte:

Memory:

• Four DDR2 connectors

Capacity:
• 256MB to 1GB DDR2 800/667/533 unbuffered SDRAM module support
Feature support 2GB DDR2 800/667/533 unbuffered SDRAM module
when memory sample passes validation
• Max. 256MB to 4GB memory support
Feature support to 8GB max. memory support when memory sample
passes validation.
• Dual-channel function enabled when plugging in two same memory
size DDR2 memory modules

pearl
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Kennisniveau: (3) Expert

Re: Moederboard ondersteunt 4gb of 8gb ram?

ma 29 aug, 2016 21:05:14

"Dit is mijn handtekening of sig."
Sometimes, a vendor may misleadingly advertise the I/O clock rate by labeling the MT/s as MHz
https://www.piriform.com/speccy/download
http://www.piriform.com/docs/speccy/usi ... to-the-web

Meneerdevries
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur

ma 29 aug, 2016 22:11:17

Ok, dankjewel

Meneerdevries
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur

wo 31 aug, 2016 12:02:17

Er zit nu pc2-5300 (667 mhz) in. Kan ik er pc2-6400 (800 mhz) van maken? Of is het verschil toch maar marginaal tussen die twee.