Plaats reactie
1
in mijn PC zit als primaire schijf een SSD van 250 GB Alle data etc. staan op een 2e interne "normale" HDD van 1TB
is het mogelijk om bv de downloads en emailberichten etc. direct naar de D: te leiden zodat de SSD wordt gespaard want ik begrijp dat een SSD niet zo goed tegen veel schrijf en wisbewegingen kan, of is dit niet zinvol?
m.v.g. Gerrit-B
2
Ik zou dan de SSD gebruiken voor Windows en je programma's. De traditionele harde schijf gebruik je om al je persoonlijke bestanden op te slaan.
Op de SSD maak je eerst zelf mappen aan met de naam Documenten, Afbeeldingen, Downloads enz.
Daarna geef je aan dat voortaan die nieuwe mappen moeten worden gebruikt. Hoe je dat doet wordt hier uitgelegd door Menno Schoone: https://www.schoonepc.nl/instal/persoon ... atsen.html.
Ik houd dan steeds de "officiële verplaatsingsmethode" aan.

Downloads worden standaard opgeslagen in de map Downloads. Die komen daarna dus in de map Downloads op de normale HDD van 1 TB.
Wanneer je als e-mailprogramma Windows Live Mail gebruikt, kun je de archiefmap van WLM verplaatsen. Uitleg daarover vind je op dezelfde website van Menno Schoone onder het kopje Windows Live Mail.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hardware & Randapparatuur”