Plaats reactie
16
Oké dan gaan we even iets anders proberen, controleer als eerste het onderstaande eens.

1. Klik met de rechtermuisknop op de startknop en kies hier voor apparaatbeheer.
2. Open het gedeelte "Universial Serial Bus Controllers".
3. Klik met de rechtermuisknop op USB-hoofdhub (xHCI) en kies voor eigenschappen.
4. Open nu het tabblad "energiebeheer".
5. Staat hier de optie "De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen" aangevinkt? JA die staat aangevinkt. Ik heb hem nu uit

Zo ja vink deze sowieso even uit, en sla de wijzigingen op.
Worden er verder nog gele uitroeptekens weergegeven onder Universial Serial Bus Controllers? Nee, verder niet.
18
:neu:  Helaas nee. Het resultaat is nog steeds hetzelfde.
Ten overvloede: Op andere PC's is de schijf nog wel te benaderen.

De melding die ik krijg bij eigenschappen op configuratiescherm


Kan het apparaatstuurprogramma voor dit apparaat niet in het geheugen laden omdat er nog een vorige instantie van dit apparaatstuurprogramma in het geheugen bevindt. (Code 38)

Het stuurprogramma kan niet worden geladen omdat het geheugen nog een eerdere versie van het stuurprogramma bevat.
19
Dan gaan we wederom iets anders proberen, hiermee reset je als het ware de driver.

1. Open het apparaatbeheer en open het gedeelte "Universial Serial Bus Controllers".
2. verwijder hier nu de USB Host Controllers via de rechtermuisknop en vervolgens installatie ongedaan maken.
3. Herstart hierna de computer en sluit de externe schijf weer aan op het systeem.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
20
Hallo Maxstar even voor de zekerheid: Ik ga het nu eng vinden. Welke bedoel je onder USB-controllers, voordat ik dingen doe die beslist niet mogen : :D

Ik heb respectievelijk
Generic USB Hub
Generieke USB-hub
Intel(R) USB 8 series  USB enhanced Host controller #1-9C26
Intel(R) USB 3.0 eXtensible Host controller
Samengesteld USB apparaat
USB-hoofdhub
USB-hoofdhub (xHCI)


Als ik even niet reageer..excuses ...ik ben tot ca 16.30 even buitenshuis

Bedankt
23
Hoi Maxstar,

Ik heb nog even een paar andere externe schijven eraan gehangen. Maar die worden wel gezien en zijn benaderbaar. Vreemde zaak dus dat de Seagate met de klacht door mijn laptop niet (volwaardig) wordt gezien en andere externe schijven wel. Terwijl andere PC's de Seagate wel snappen. Ik snap hier weinig van, maar zit er dan iets  in mijn laptop nu juist deze externe schijf dwars?

Hoe dan ook krijg ik een beetje de neiging om maar een volledig nieuwe externe schijf te kopen en morgen weer volledig mijn back-ups te gaan draaien op een nieuwe schijf. Koste me een paar uurtjes maar dan heb je ook wat. Gelukkig betaalt de fiscus een klein beetje mee. Heb jij evt. nog andere opties?

Hoor graag :dank:
Rudi
24
FLABBERGASTED!!!  Maxstar, geloof het of niet. Ik was daarnet andere topics op deze site aan het bekijken en kreeg toen een BSOD. Driemaal raden wie het na de herstart weer doet!! Snap jij hem, snap ik hem!
25
Hallo,

Dat is wel heel apart, maar laten we eens kijken wat die BSOD veroorzaakte.

Download Afbeelding BlueScreenView en installeer deze.
  • Na de installatie zal BlueScreenView starten.
  • Selecteer 1 bestand uit de lijst onder Dump File en druk op Ctrl+A
  • Klik vervolgens op File en daarna op Save Selected Items (Ctrl+S)
  • Sla het bestand op het bureaublad op. Open vervolgens dat bestand, en post de inhoud in je volgende post als bijlage.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
27
Er viel me achteraf overigens nog iets op. Alles draait nu weer normaal maar gisteren werkte bijvoorbeeld de linkermuisknop NIET op de startknop, de rechtermuisknop wel. De linkermuisknop werkte bijvoorbeeld ook niet op het icoontje van de volumeregeling.
29
Hallo Maxstar, Ik vrees dat we even wat aan de bevoegdheid moeten doen. Ik krijg geen toestemming om dit bestand te uploaden. Kun je me aangeven wat ik daar aan moet doen of wordt het nu erg ingewikkeld? :?:
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hardware & Randapparatuur”