Gesloten
1
Mijn desktop computer vertoont soms wat kuren. Dus niet altijd.
Enerzijds ben ik soms ineens mijn D schijf kwijt. Dit is een afzonderlijke harde schijf, die ca 2 jaar oud is. Is ook niet meer zichtbaar in Verkenner. Als ik weer opstart komt die weer terug.Heb het idee dat het probleem zich voordoet als ik de VLC Mediaplayer op dat moment gebruikt. Maar zoals eerder gezegd dus niet altijd. Ook heb ik het idee dat het probleem zich voordoet als er een ander programma bijvoorbeeld downloadt en dat ik dan de VLC mediaplayer ga gebruiken.
Tweede euvel is dat ik de computer wil afsluiten maar dat die uiteindelijk niet uitschakelt maar na enige tijd, een paar minuten, weer gewoon opstart. Als ik hem dan weer afsluit, zonder mijn wachtwoord ingetikt te hebben, schakelt hij wel uit.
Wat zou het probleem kunnen zijn.
De computer draait onder Windows 10, Gebruik 3 harde schijven: C schijf 111gb, D schijf 1TB en F schijf 250 gb.
Twee weken geleden een totale scan gedaan met behulp van Bullguard, Leverde geen bijzondere zaken op. Eventuele kwetsbaarheden opgeruimd.

Kunnen jullie mij een oplossingsrichting geven?

JanS
2
Hallo,

Voer de onderstaande tool eens uit, dan kunnen we als eerste eens kijken of er mogelijke problemen met de harde schijven zijn.

Download Afbeelding Crystal DiskInfo naar het bureaublad.
  • Dubbelklik op CrystalDiskInfoPortable_x.x.0.paf.exe en klik vervolgens op OK.
  • Het programma wordt nu uitgepakt in een nieuwe map op het bureaublad.
  • Plaats nu een vinkje bij de optie Crystal DiskInfo Portable starten en klik op Voltooien.
  • Of open de aangemaakte map en klik met de rechtermuisknop op CrystalDiskInfoPortable.exe en kies uitvoeren als administrator.
    • Is de kleur Blauw - dan is deze schijf in orde.
    • Is de kleur Geel - dan zijn er problemen met de betreffende schijf.
    • Is de kleur Rood - dan is de harde schijf zeker aan vervanging toe.
  • Als het programma geopend is, worden de gegevens van de harde schijf getoond
  • Let op: Vergroot het venster zodat alle informatie goed zichtbaar is.
  • Maak een screenshot van het programma, hoe je dat doet lees je HIER.
  • Upload dit bestand naar http://www.imgdumper.nl.
  • Je krijgt dan een unieke link. Post die link in je volgend bericht.
Afbeelding
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
3
Beste Maxstar,

hierbij een drietal links. Ik kon de afdruk niet vergroten. Daarom in drieen gedaan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groet
4
Hallo,

Dit ziet er in ieder geval goed uit, voer Speccy eens uit om verder te kijken.

Download Afbeelding Speccy naar het bureaublad en installeer deze.
  • Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.
  • Let op!!! Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.
  • Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.
  • Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".
  • In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.
  • Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
8
Maxstar,

ik ben voor de zekerheid ook maar even langs gegaan bij mijn computerboer. Die heeft hem nagekeken. Had ook een vraagteken bij de voeding. Bleek het niet te zijn. Heeft Sata kabel vernieuwd en nu heb ik geen problemen meer.
In ieder geval bedankt voor de inspanningen. Volgens mij kunnen we het onderwerp sluiten.
Nogmaals bedankt.

Jan S
Gesloten

Terug naar “Hardware & Randapparatuur”