Plaats reactie
17
Een nieuwe harde schijf kopen draagt mijn voorkeur.
Koop ik best exact dezelfde harde schijf (toshiba MQ01ABD075) of zijn er andere mogelijkheden?

Kan ik nog een paar tests uitvoeren op mijn laptop zonder harde schijf via de flash drive die ik heb aangemaakt om de rest van mijn hardware te controleren of is dat nutteloos?
Ik vraag dit omdat ik geen 90 euro wil betalen voor een nieuwe harde schijf als blijkt dat mijn laptop eigenlijk niet meer te redden is.
18
In welke staat je laptop zich bevind kan ik helaas op afstand niet beoordelen, maar als deze 2 jaar is lijkt het me dat je met een nieuwe harde schijf jaren vooruit kunt.

Mocht je een andere HD hebben liggen zou je deze kunnen proberen voor de zekerheid, anders misschien best eerst langs gaan bij een pc hersteller.
Groetjes Dasle
19
Kan dus eigenlijk de harde schijf van de laptop van mijn broer uit zijn laptop halen en eens in mijn laptop steken? Tenzij dat niet veilig is voor zijn harde schijf natuurlijk..
Als ik beslis om een harde schijf te kopen dan kan ik daar zelf via een USB flash drive Windows op installeren?
Ik wil wel naar een hersteller gaan, maar ik heb wat prijzen opgezocht en ik zie bijvoorbeeld : 175 euro voor vervanging van hardware, dat vindt ik toch wat veel.
20
Kan dus eigenlijk de harde schijf van de laptop van mijn broer uit zijn laptop halen en eens in mijn laptop steken? Tenzij dat niet veilig is voor zijn harde schijf natuurlijk..
Als het een identieke laptop zou zijn kan je dat proberen maar anders zal dit heel wat foutmeldingen kunnen veroorzaken omdat je met heel andere hardware werkt.

Werkt je laptop als je opstart vanaf de Windows Live CD verder normaal?
Als ik beslis om een harde schijf te kopen dan kan ik daar zelf via een USB flash drive Windows op installeren?
Als je een installatie DVD hebt mag dat geen probleem zijn om het OS via een USB-stick te installeren. Welk OS stond er precies op je laptop Windows Vista??.
175 euro voor vervanging van hardware vind ik er ook over, een goede harde schijf van 750GB tot 1TB koop je voor een 60 a 65€ --> https://azerty.nl/producten/zoek/?LEVER ... ertijd_asc" onclick="window.open(this.href);return false;
Groetjes Dasle
21
Er stond windows 8 op mijn laptop en hij werkt inderdaad normaal met de live cd, kan op internet gaan,..
Daarom ben ik vrij zeker dat het enkel de harde schijf is die kapot is.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hardware & Randapparatuur”