Plaats reactie
1
Hallo,

Een week geleden toen ik mijn computer weer probeerde te opstarten (vorige dag gebruikt zonder problemen)
Ging de computer aan, en dan 1 a 2 seconden later gaat deze weer gelijk uit.
Dan 1 a 2 seconden later gaat de computer weer vanzelf aan om dan weer het zelfde te doen als hierboven beschreven.
Dit gaat dan in een eeuwige loop door.

Ik ben nu geen complete leek als het gaat om computers dus ik heb wat standaard dingen geprobeerd om te zien of het hielp.
(- verminderde niet kritische onderdelen, uiteindelijk ook geen HD en SSD
- Bekabeling gecheckt
- En de ram)
Bij de ram echter reageerde de computer anders.
Bij het verplaatsen van de ram in andere sloten of van 2 sticks van 8 gb er 1 in te doen etc
ging de pc opeens wel verder dan uit aan uit aan.

Ver kwam ik niet, ongeveer een min later kreeg ik een blue screen en deed de computer weer het zelfde.
Op deze blue screen kreeg ik de massage MEMORY_MANAGEMENT.

Als ik op dit punt aan de sticks voelde waren deze erg heet.

Ik heb alle onderdelen van mijn pc bij alternate gekocht en gezien de dingen die ik hierboven beschreven had nam ik aan dat de ram kapot was.
Dus ik ben met mijn pc daar heen gegaan zodat ze dit ook zelf konden constateren en ik via garantie nieuwe ram sticks kon krijgen.

Dit is ook gebeurd nadat ze wat checks hebben gedaan bleek het volgens hun inderdaad de ram.

Nu heb ik de pc voor twee dagen (Vrijdag terug gekregen en gebruikt, Zaterdag ook gebruikt) En helemaal geen probleem alles weer normaal.

En dan nu de catch, het is nu Zondag en ook weer bij het opstarten in de ochtend GELIJK weer de zelfde problemen.
Aan uit aan uit aan uit.
ik heb nog niet aan de ram gevoeld maar ik durf te wedden dat deze ook weer heet is.

Is het dan wel een ram probleem? dat kan toch niet dat ik 2x de zelfde fout heb?
ligt het dan aan de moederbord? over-voltage ofzo?
Toen ik de pc weer terug kreeg nadat ze mijn ram hadden vervangen heb ik nog in de bios naar de voltages gekeken maar die waren allemaal goed.
Of heb ik een virus ofzo?

Alternate vertelde mij dat ze niet echt naar de software kant van mijn pc gingen kijken behalve het systeem opnieuw installeren.
Aangezien ik nog wat belangrijke data op mijn opslag heb staan, en ik zelf de pc nog had getest zonder hd en ssd en toen het probleem ook gebeurde.
had ik toen mijn hd en ssd verwijderd omdat ik dacht dat dat toch niet het probleem was.
En Alternate zij later dat het inderdaad de ram was dus ik dacht dat het niet aan de software lag, tenminste niet de software op de HD en SSD.
Was dit fout van mij?

Mijn PC:
Intel core i7-4790K
AMD R9 280x
Crucial Ballistix Sport 2x8gb 1600
MSI Z97 Gaming 5
Samsung EVO 840 250gb ssd

Heeft iemand wat ideetjes dat ik misschien zelf kan proberen?

Met vriendelijke groeten,
Thijs
2
Iets extra's ik weet niet of het uitmaakt maar:

- als ik 1 stick weg haal wordt de overgebleven stick heel erg heet. (MEMORY_MANAGEMENT error van windows 10 zodra windows iets moet doen)
- als ik 2 sticks in de pc heb sluit deze gelijk af en aan en af en aan etc.
3
Hallo,

Als ik zo naar het probleem kijk dan vermoed ik dat het wel eens een fysiek probleem met het moederbord kan zijn of wellicht de voeding.
Een softwarematig probleem kan je eigenlijk wel uitsluiten, aangezien je nog garantie hebt zou ik zeker gebruik maken van een algehele hardware-check.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hardware & Randapparatuur”